Gå till innehåll

Hävert+evakueringsrör, vad för delar??


Flurpen

Rekommenderade inlägg

Har sökt en hel del men inte hittat det jag letat efter. Skulle villja se eller läsa hur folk gjort med sin hävert för att den ska vara tyst och säker vid strömavbrott.

Jag kommer att borra 2 hål i kortsidan på karet, 90vinklar på utsidan ner, hävertröret till skummaren och det andra till sumpen.

Vad ska jag ha i boxen på insidan av karet?

Hur ska det sitta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver:

Genomförningar

Kulventil till häverten för att ställa så att flödet matchar pumpen. Hävert röret ska ligga konstant under vatten både i boxen och i sumpen för att det ska vara tyst.

Kopplingar, vinklar och rör beror ju på hur din konstruktion ser ut.

Lim

Du kan lägga ett grovfiltet ovanför hävertröret så slipper du att en snäcka följer med in och sätter stopp.

Durso för evakröret är inte nödvändigt men trevligt.

http://www.dursostandpipes.com/make-your-own-diy

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ända jag skulle se att du sätter en vinkel med borrad sida är evakröret som går ovan vatten ytan. Hävertdelen räcker med att du har genomförningen undervatten.

Så på ena kör du bara med ett kort rör sedan 90-graders vinkel å sedan ett rör rätt upp. Dessa delar behöver du inte limma. de går såpas tajt ändå att det inte läcker in...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...