Gå till innehåll

Mitt Deltec microreef


Spindelmannen

Rekommenderade inlägg

Nu har jag efter många års väntan startat mig ett saltkar...:)

Det blev ett Deltec microreef, (gillar modellen)..

Jag är helt ny på saltvatten, så vi får väl se hur detta ska gå...

Jag startade upp det igår med levande sten, så nu är det väl bara att vänta och se vad som händer...

Jag tar gärna emot tipps, om vad som helst...:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jag vet ej vad jag ska ha i karet än, men något trevligt får det väl bli....:)

Jag har lite dålig koll på vad det sitter för rör i, men tanken är att jag ska åka till Växjö och köpa nya rör och reflektoter, då de jag fick med är kassa (reflektorerna)....

se bara till att växjö har rören hemma.! :) finns mycket trevligt o välja på att ha i karet.. lycka till.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill också passa på att hälsa dig välkommen till SVG Spindelmannen. Härligt med en till saltis i "byn". Nu är vi minsann ett gäng här i krokarna, kul.

Jag har varit i RSM klassen ;-) under ett drygt halvår och blev helt fast. Just nu går allt mitt levande i ett tillfälligt 250-liters. Innan jul skall hela min nya set-up vara i drift. Det vill säga en kub med måtten 70x70x70 och ett fraggkar med måtten 100x50x35.

Ditt kar kan bli hur häftigt som helst och det ska bli väldigt roligt att följa.

Som sagt, välkommen till detta trevliga forum.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och välkomen till svg !

Trevligt kar har själv haft ett exakt likadant.

Krabban är inga problem med har själv haft 3 i mitt förra kar och dom gjorde ingen skada vad jag kunde se dom plockade av allt skit i karet på natten men du gör som du vill med den stoppa den i sumpen där kan den äta skräp hehehehehehe,,,,,,,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...