Spindelmannen Postat 3 oktober 2011 Författare Postat 3 oktober 2011 Nu är skit algerna borta..!! Citera
freddi36 Postat 4 oktober 2011 Postat 4 oktober 2011 det var riktigt snyggt! det har du lyckats bra med men det ligger ju en knappsten på fungian..? Citera
Spindelmannen Postat 4 oktober 2011 Författare Postat 4 oktober 2011 Tack så mycket. Knapparna har jag placerat där, för att dom ska växa ut på fungian, (som är död). Citera
_Manne_ Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Härligt Jonas, du lyckas fint med karet! Trevligt.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Spindelmannen Postat 12 oktober 2011 Författare Postat 12 oktober 2011 Tack Manne...!! Har du (Manne) något förslag, på vad mina knappar heter/kallas för (blåa i mitten, rosa och lysande grön ring). Bild finns längre upp på sidan. Eller finns där någon annan som vet....?? Citera
Laggeman Postat 13 oktober 2011 Postat 13 oktober 2011 Tack Manne...!! Har du (Manne) något förslag, på vad mina knappar heter/kallas för (blåa i mitten, rosa och lysande grön ring). Bild finns längre upp på sidan. Eller finns där någon annan som vet....??Här har du lite Zoas att kolla igenom:http://www.coralpedia.com/index.php?module=Gallery2&g2_itemId=15&g2_page=1Lycka till! Citera
freddi36 Postat 13 oktober 2011 Postat 13 oktober 2011 Tack Manne...!! Har du (Manne) något förslag, på vad mina knappar heter/kallas för (blåa i mitten, rosa och lysande grön ring). Bild finns längre upp på sidan. Eller finns där någon annan som vet....??tror dom kallas "wham´n watermelon" zooa. googlade och dom såg ganska lika ut om inte identiska med dina Citera
Spindelmannen Postat 13 oktober 2011 Författare Postat 13 oktober 2011 Det kan nog va dom Fredrik eller så kan det vara Eagle Eye, fina är dom i alla fall..... Citera
Spindelmannen Postat 21 mars 2012 Författare Postat 21 mars 2012 Jag kommer snart behöva köpa mer salt till mitt kar, jag använder förnärvarande Instant Ocean. Finns det något annat fabrikat ni kan rekommendera eller ska jag bara fortsätta med samma salt jag använder idag....?? Citera
Laggeman Postat 22 mars 2012 Postat 22 mars 2012 Jag har använt D&D H2Ocean samt Tropic Marins Pro med gott resultat. Citera
Spindelmannen Postat 22 mars 2012 Författare Postat 22 mars 2012 Det har kanske inte så stor betydelse vilket salt man använder, vad vet jag. Har någon testat Grotech Coral Marine Salt...?? Citera
stigigemla Postat 22 mars 2012 Postat 22 mars 2012 Det kan göra stor skillnad att byta salt. Speciellt om man råkat få en dålig batch eller om man kört med samma salt länge. Citera
Spindelmannen Postat 22 mars 2012 Författare Postat 22 mars 2012 Nu är jag inte så kunnig inom detta, så jag vet inte vad dålig Batch står för.... Det salt jag har nu, har jag kört med i 8 månder och hade tänkt testa något annat.... Citera
_Manne_ Postat 24 mars 2012 Postat 24 mars 2012 Jag kommer snart behöva köpa mer salt till mitt kar, jag använder förnärvarande Instant Ocean. Finns det något annat fabrikat ni kan rekommendera eller ska jag bara fortsätta med samma salt jag använder idag....??Det saltet är snarare ett fisk salt än ett rev salt för ett korall kar.. Vill du köra vidare med "samma" märke så välj reef crystal som ska vara deras korall salt.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Spindelmannen Postat 28 mars 2012 Författare Postat 28 mars 2012 Nu har jag tänkt prova Tropic Marin Pro Reef, om de nu inte oxå är ett fisk salt...... Citera
_Manne_ Postat 28 mars 2012 Postat 28 mars 2012 Nu har jag tänkt prova Tropic Marin Pro Reef, om de nu inte oxå är ett fisk salt......Bara till att prova!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Spindelmannen Postat 31 mars 2012 Författare Postat 31 mars 2012 Det blev "Stigigemlas salt", de tror jag blir bra.... Fick även se en så snygg Kejsare, så jag höll på att offra alla mina knappar, lps och spser...... Varför måste dom äta koraller för....!!!! Citera
_Manne_ Postat 14 april 2012 Postat 14 april 2012 Snyggt Jonas! Ser att det tar sig hos dig med..Med vänlig hälsning, Manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.