Scooby_doo Postat 14 april 2012 Postat 14 april 2012 jag gilla rknappar och är fint IRL.~Henrik Citera
Spindelmannen Postat 14 april 2012 Författare Postat 14 april 2012 Ja du Manne, du vet ju hur smått det va innan....Där står några koraller i grusen, som jag inte har hittat någon plats för, och det blir ju inte mer plats med tiden, om det nu inte skulle börja dö koraller vill säga.Skulle behöva hjälp med namnet på den ena Acroporan (den är grön med lila polyper)...?? Citera
Laggeman Postat 16 april 2012 Postat 16 april 2012 Ja du Manne, du vet ju hur smått det va innan....Där står några koraller i grusen, som jag inte har hittat någon plats för, och det blir ju inte mer plats med tiden, om det nu inte skulle börja dö koraller vill säga.Skulle behöva hjälp med namnet på den ena Acroporan (den är grön med lila polyper)...??Montipora verrucosa Citera
Spindelmannen Postat 16 april 2012 Författare Postat 16 april 2012 Det stämmer Jimmy, fick det tipset av Manne oxå... (Men den såldes i butik, som en Acropora)..... Det ska bli spännande och se den växa upp i alla fall, jag har inte sett någon sådan tidigare i alla fall.... Citera
Laggeman Postat 17 april 2012 Postat 17 april 2012 Jag köpte en sådan fragg från Ted när vi var uppe i Göteborg senast, fick rådet att den skulle stå strömt och ljust. Gillar den verkligen, hoppas bara nu att min fragg klarar sig genom min flytt. Citera
Spindelmannen Postat 20 april 2012 Författare Postat 20 april 2012 Läste oxå att den skulle vara mycket svår.... Men det har inte varit några problem än.... Min Florida tycker jag däremot ser lite hängig ut och dom ska väl vara "lätta"... Jag har haft 2st Florida innan och bägge krympte och försvann... Vad kräver Florida egentligen....?? Citera
freguz Postat 21 april 2012 Postat 21 april 2012 Läste oxå att den skulle vara mycket svår.... Men det har inte varit några problem än.... Min Florida tycker jag däremot ser lite hängig ut och dom ska väl vara "lätta"... Jag har haft 2st Florida innan och bägge krympte och försvann... Vad kräver Florida egentligen....??Här är en liten artikel om Ricordeahttp://www.bluezooaquatics.com/resources.asp?show=368De verkar rätt anpassningsbara, inte för hård cirkulation kanske Citera
ballsam Postat 21 april 2012 Postat 21 april 2012 Läste oxå att den skulle vara mycket svår.... Men det har inte varit några problem än.... Min Florida tycker jag däremot ser lite hängig ut och dom ska väl vara "lätta"... Jag har haft 2st Florida innan och bägge krympte och försvann... Vad kräver Florida egentligen....??Pytsar du i några spårämnen?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Spindelmannen Postat 21 april 2012 Författare Postat 21 april 2012 En gång i veckan blir det påfyllning av spårämne.... Jag doserar efter vad som står på flaskorna... Citera
ballsam Postat 21 april 2012 Postat 21 april 2012 Då är det antagligen inte det som är problemet..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Spindelmannen Postat 24 april 2012 Författare Postat 24 april 2012 Jag bytte till ett annat salt och nu mår Floridan mycket bättre..... Citera
tele Postat 24 april 2012 Postat 24 april 2012 Lite nyfiken, från vilket och till vilket salt? Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 Citera
Spindelmannen Postat 25 april 2012 Författare Postat 25 april 2012 Jag har precis avslutat med Instant Ocean och nu kör jag med Ocean akvariums Revsalt...... Citera
Andy88 Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 Tack för besöket och hoppas dina nya invånare får vara ifred från eremiten nu bara. Snygg balja för övrigt. /André Citera
Spindelmannen Postat 25 april 2012 Författare Postat 25 april 2012 Tack själv.... Två av tre har nu lämnat sin sten, medans den tredje sitter exakt på samma plats, (säkert lite blyg).... Skulle eremiten våga göra något, så får han sitt straff.... Citera
Andy88 Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 Gott! Får hoppas de käkar upp de bruna algerna. Hade varit kanon för dig. /André Citera
Andy88 Postat 14 maj 2012 Postat 14 maj 2012 Snygg acro och ricordea Jonas. Var köpte du dessa, nyfiken som man är?/André Citera
ulfsa Postat 14 maj 2012 Postat 14 maj 2012 Krabban på bilden fick jag med stenen och den ska visst trivas bäst i en gryta med kokande vatten...??Jag hittade en krabba i min LS också men jag lät den vara kvar..... hoppas på att den inte ställer till trassel... ej helt säker på var den gömmer sig. Citera
ulfsa Postat 14 maj 2012 Postat 14 maj 2012 Två till....Trädet var ju riktigt läckert. Vad är det för art? Citera
Spindelmannen Postat 14 maj 2012 Författare Postat 14 maj 2012 Dessa är köpta hos Bioted.... Den rosa Acroporan är en Acropora hyacinthus.... Jag är mycket nöjd med köpet.... Svårt att uttala mig om krabban, men jag gav bort min i alla fall.... Citera
ulfsa Postat 15 maj 2012 Postat 15 maj 2012 Vad har du för belysning o kamera som gör att du får så fina lysande färger? Citera
Spindelmannen Postat 16 maj 2012 Författare Postat 16 maj 2012 Jag har en Maxspect 170watt CREE... Bilderna är faktiskt tagna med min iphone..... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.