Gå till innehåll

Genomföring diamantborr


TgL9705

Rekommenderade inlägg

Ska ha en 32mm genomföring,så hålet blir väl 36 eller 43,det är lite olika bud har jag sett här.Så det blir för mycket slipning i 12mm glas och glasmästarna häromkring har inga prylar eller så vill de inte låna ut.

Blir nog till att beställa lite från dem ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag borrade nyligen mitt akvarium, 2 hål a 44mm. Använde julas 25mm diamanthålsåg. Gjorde ett hål först och sen flera som delvis överlappade det första så att jag fick diametern jag ville ha. Jag använde hålsågen för att slipa också så att hålen blev runda.

Tror jag jobbade en halvtimme totalt, sen var båda hålen färdiga. Borren blev rätt sliten men den funkade väldigt bra.

Tänk på att ha aktiv kylning, jag hade en blomspruta som jag konstant fuktade borren med, funkade bra...blev kladdigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte modellera (Ceranit lera tro ja de hette) å gjorde en sarg runt där jag skulle borra, och fyllde på med vatten, funkade perfekt

Samma här men med en liten "hink" under som också hade vatten i sig så det även kyler när man borrat igenom glaset lite grann, annars försvinner vattnet direkt då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här men med en liten "hink" under som också hade vatten i sig så det även kyler när man borrat igenom glaset lite grann, annars försvinner vattnet direkt då.

Lät det svalna av sig själv när jag kommit igenom glaset, fungerade utan problem :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...