jonnyA Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Hjälp mitt Kh är för högt (14,4) vad kan man göra föra att sänka det? jag har gjort del-vattens byte för ett tag sen så ja vill inte göra det på ett tag. Jag är tacksam för alla svar Citera
Reuben Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 va har du för salthalt? ligger den högt kan du sänka den lite grann så sjunker Kh ihop med den. Citera
Nordin Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Hjälp mitt Kh är för högt (14,4) vad kan man göra föra att sänka det? jag har gjort del-vattens byte för ett tag sen så ja vill inte göra det på ett tag. Jag är tacksam för alla svarVad har du för calcium värde?. Personligen så hade jag nog bara väntat ut det hela, då det inte är allt för allvarligt enligt min åsikt!. Citera
jonnyA Postat 9 november 2010 Författare Postat 9 november 2010 Det ligger där det ska ca 425 det har varit lågt ett tag så ja har kört med Bio-calcium för att få upp det, tror att det är det som har höjt Kh. sluta med det för ett par dagar sen, Citera
Nordin Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Det ligger där det ska ca 425 det har varit lågt ett tag så ja har kört med Bio-calcium för att få upp det, tror att det är det som har höjt Kh. sluta med det för ett par dagar sen,Okej, jag skulle väntat ut det, vad har du i karet?, mycke sps/lps ? isåfall bör det inte ta så lång tid Citera
jonnyA Postat 9 november 2010 Författare Postat 9 november 2010 Okej, jag skulle väntat ut det, vad har du i karet?, mycke sps/lps ? isåfall bör det inte ta så lång tid Nja är ny på det här har haft det i ca 4mån men har lite av båda en så länge (sps/lps sten koraller) en mjuk korall, men det verkar som dom inte mår så bra av det här ja tycker dom har varit finare förut, har ca 8-9 st Citera
DaTrucka Postat 10 november 2010 Postat 10 november 2010 TM Bio Calcium (pulver på burk?) är inget preparat att rätta till värden med. Det är ett balanserat pulver med Ca och Kh, så om ca är lågt och man använder detta för att justera med så skjuter Kh i höjden.Det är dock utmärkt att hålla balans med. Bättre att använda rena tillsatser om man ska rätta till felaktiga värden, inga "kombo"produkter. Kalciumklorid, Natriumbikarbonat, och magnesiumklorid. Citera
jonnyA Postat 10 november 2010 Författare Postat 10 november 2010 TM Bio Calcium (pulver på burk?) är inget preparat att rätta till värden med. Det är ett balanserat pulver med Ca och Kh, så om ca är lågt och man använder detta för att justera med så skjuter Kh i höjden.Det är dock utmärkt att hålla balans med. Bättre att använda rena tillsatser om man ska rätta till felaktiga värden, inga "kombo"produkter. Kalciumklorid, Natriumbikarbonat, och magnesiumklorid. Hej Ok det är så det funkar då ska ja fixa det så fort som möligt, mätte Kh nyss och det är på väg ner iaf. Citera
jonnyA Postat 11 november 2010 Författare Postat 11 november 2010 Kör du med kalkvatten?MVH Lasse kör med osmosvatten ja vet inte va kalkvatten är vad är det?MVH En amatör Citera
Nordin Postat 11 november 2010 Postat 11 november 2010 kör med osmosvatten ja vet inte va kalkvatten är vad är det?MVH En amatörDu tillsätter kalk i ditt osmosvatten, då du ersätter ditt avdunstade vatten med osmos, så höjs även Ca Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.