Mejsel Postat 11 november 2010 Postat 11 november 2010 Håller på att bygga min lilla lysramp och vill dela på drossel och rör.Kan man köra 3 m mellan dom båda eller blir det nåt skumt spänningsfall?Kommer ha 8x80 watt dimmbara och 14x80 watt icke dimmbara.Vad är dom smalaste reflektorena? Skulle vilja ner på 50-60 mm. Citera
blackizzz Postat 11 november 2010 Postat 11 november 2010 Om du går in på coral-garden.de så finns det ATI reflektorer som är 56 mm breda tror jag, sidan är på tyska så om du inte kan det så kanske du får gissa dig fram, väldigt bra priser enligt mig på vissa saker iallafall lycka till!Blackizzz Citera
stigigemla Postat 11 november 2010 Postat 11 november 2010 Normalt sett skall man inte ha korta ledningen från ballasten längre än 50cm.Det är risk att rören får svårt att tända.Ju smalare reflektorer desto lägre verkningsgrad. Med 50 i stället för 65 mm bredd får du nog lägga till några rör. Citera
Mejsel Postat 11 november 2010 Författare Postat 11 november 2010 Hmmm.... då blir det varmt där uppe. Citera
blackizzz Postat 11 november 2010 Postat 11 november 2010 Nja visst blir det mer koncentrerat ljus med smalare reflektorer, men om man tänker på att ATI har väldigt bra omdöme när det gäller ljuskällor. Tex flera olika källor säger att ATI har 30-40 procent bättre ljusmängd och att man kan använda en armatur med upp till två mindre rör om man använder ATIs armaturer. Läs T5 tråden på RC och du kan alltid ställa frågor till GrimreeferBlackizzz Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.