Niclas Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Hej alla! Efter att ha bråkat med kameran ett par dagar så har jag äntligen fått till en bild efter lite mixtrande i PS mm på en av mina Euphyllior. Frågan är om bilden ser "konstgjord" ut eller inte? Man blir ju lite "blind" efter ett tag.. Kom gärna med lite kommentarer! Lite oskärpa är det.. det ser jag självMen det beror lite på att jag förmodligen gjort fel när jag ändrat storleken?
jimmy Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 du ser det kommer att losna så småning om tycker det är en grym bild förutom att det inte är riktigt focus på den men jag gillar djupet
Guest C.caeo Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Mycket bra bild lite mycket contrast kanske (och focusen), kom igen mera bilder.
Ugglan_ Postat 21 december 2004 Postat 21 december 2004 snygg bild synd på fokusen kan visa sen hur jag drar ner mina bilder då jag kommer till dig tar med mig datan, annars en klockren bild om fokusen hade varit där vad andvände du för bländare?/MVH/ Marcus
JFerm Postat 22 december 2004 Postat 22 december 2004 Hej,angående oskärpan såkan det gå lite lättare om man kör manuellt istället för att låta autofokusen vara på. Kameran har ofta svårt att fokusera på något så nära och så mycket oregelbundna ytor, men det kan oxå ha med kameran att göra.Ofta så brukar detoxå bli lite lättare/roligare om man kör helt på manuellt och labbar lite med olika bländare och slutartider men det kan ta ett tag att lära sig men fördelen med digitalt är ju att man slipper betala och vänta på framkallningen så det är ju bara att skjuta på och se skillnaden direkt.
Niclas Postat 22 december 2004 Författare Postat 22 december 2004 Tack alla! Fokusen är betydligt bättre på 4.5mb bilden, skärpan säckar ihop när jag ändrar storleken. Har ingen aning om vad jag gör fel..
Schull Postat 27 december 2004 Postat 27 december 2004 Turbinara, sisådär... Den där var ju jäkligt bra Niclas!!!..(du ska veta att jag är gammal yrkes fotograf och min kritik är stenhård.)MVH/Lasse
Niclas Postat 28 december 2004 Författare Postat 28 december 2004 Tack ska Ni ha! Det värmer! Ugglan o MartinP kommer hem till mig i eftermiddag o ska försöka att lära mig att ta lite bättre bilder (om det går att lära en gammal hund att sitta?)
jimmy Postat 28 december 2004 Postat 28 december 2004 då förväntar vi oss en massa bilder framåt natten
Ugglan_ Postat 29 december 2004 Postat 29 december 2004 NIce jag lägger upp lite bilder snart också..
jimmy Postat 29 december 2004 Postat 29 december 2004 hur går det för dig då nicklas fick du några tips ?
Ugglan_ Postat 29 december 2004 Postat 29 december 2004 Här kommer ett urval jag arbetade med i natt..för övrigt vill jag säga att jag var imponerad av din lägenhet.. och akvarie givetvis.. vart inte så mkt foto snackande direkt får ta en dag där vi fotar ute i sthlm.. du fick ju dock en bra länk för bilderna här kommer de..
Niclas Postat 29 december 2004 Författare Postat 29 december 2004 Tack Tack, själv är jag imponerad av Din fotokonst!Blev det några bilder på Stadhuset?
JMAONE Postat 29 december 2004 Postat 29 december 2004 Vilka bilder.... tappar hakan! Är ni i karen när ni tar dessa foton eller... Vilken kvalité.. Ögon godis! Tackar!
Ugglan_ Postat 29 december 2004 Postat 29 december 2004 ja vart en del coola bilder vi kan ta dom på MSN senare framöver? har inte sett dig online där än, lagt till mig?sitter i bilen och surfar nu klockrent.. tack förhjälpen med bredbandet,mer bilder kommer inom kot
Niclas Postat 29 december 2004 Författare Postat 29 december 2004 Jodå, du är inlagd, påloggad just nu...
Rekommenderade inlägg