Atrox Postat 29 december 2004 Postat 29 december 2004 Mycket fina bilder ni tar. Jag måste nog ta & köpa en ny kamera snart, men det kostar ju skjortan om man ska få vad man vill ha .
adddo Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Ojojoj va snygga bilder!Har du skaffat en Sohal du oxå nu Niclas? Riktigt fin!
Martin_P Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Ditt akvarie var väldigt fint men mest var jagväldigt imponerad av din teknik till det, niclas!Det är nästan värt några bilder också. Sen som "ugglan_" skrev, är också jag (och flickan min) väldigt imponerade av din lägenhet Ugglan_: Snygga bilder du fick till!Btw, jag fick ju inte prata så mycket foto hos dig, men jag tror att ugglan_ fixade det hela.
Niclas Postat 30 december 2004 Författare Postat 30 december 2004 Martin: Tack Förresten, gick det bra med all sten som du hämtade?Addo: Japp han har bott i burken i ett par veckor nu, han är hur lugn som helst, simmar inte som en tok fra o tillkbaka och bråkar inte mes någon fisk alls. Så man kan konstatera att även Sohaler är väldigt individberoende.
adddo Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Plus att du följer regelboken och introducerade honom sist som man ska. Hur stor är den ungefär?Min har blivit snällare oxå faktiskt, han jagar bort paletten ibland men nu låter han iaf honom vara ute o simma fritt i karet, det lustiga är att han verkar tro att han bestämmer över urinnevånaren Niger tryckaren oxå. Har sett honom ibland simma i blixtsnabba täta täta cirklar runt tryckaren o spännt upp sig med fenor och allt, sen stannar han till o ställer sig o vibrerar med svansen för att hota ser det ut som Vad tryckaren tycker om detta? Den verkar inte bry sig överhuvudtaget. Hade den varit männska hade den skakat på huvudet o sagt "psykfall" till Sohalen heheStrigosusen är såpass stor så den verkar vara den enda som Sohalen ALDRIG besvärar.Men i det stora hela råder det frid i akvariet. Och han är inte och har aldrig varit sådär hyperaktiv som alla säger att Sohaler är.Grattis iaf till en grymt snygg fisk!
Niclas Postat 30 december 2004 Författare Postat 30 december 2004 Nu är det säkert nån som kommer att reagera att jag har en rätt så stor Sohal i en 450L burk... han är runt 15cm lite drygt. Men som sagt det, alla fiskar är olika o denna är lugn o fin så det kommer nog att gå bra tills dess att jag uppgraderar nångång framöver. Sohalen fick rätt så mycket spö av både min Strigosus samt tryckaren som försökte simma ikapp o hugga honom i baken... Så han kanske lärde sig om vad som gäller i burken
adddo Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Det var precis vad som hände i mitt kar, tryckaren spöade på Sohalen rätt rejält till en början, men nu är det inte längre nån tvekan om vem som (åtminstone tror att han) bestämmer i karet.Har "the tang-police" en lokal filial i Sverige tror du?
petrol Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Tar foto på mitt kar och inser att jag inte kan publisera dem här pga kvaliten..
adddo Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Precis så känner jag, har en kille på jobbet som är hobbyfotograf, han har lovat o komma över o fota lite hos mig, men det blir nog på det nya karet.
Niclas Postat 30 december 2004 Författare Postat 30 december 2004 Ladda upp bilden till denna sida http://www.imageshack.us/(tjänsten är gratis), tryck på "host it" knappen, vänta....vänta... o sen när länksidan ploppar fram så klipper ni ut länken längst upp till vänster o klistrar in den här i ert inlägg. O Volia! höupplöst i stor bild i inlägget.Det var Ugglan om visade denna tjänst om mina senaste bilder är upplagda med den.
Martin_P Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 Martin: Tack Förresten, gick det bra med all sten som du hämtade?gick rätt bra, lite ont i ryggen efter burit 100kg LS. Men det låg en MH när jag kom hem det värmde .
adddo Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 Brukar vara inne o kika på din sida Niclas http://test.saltvatten.net/index.phpUndrar om det blir lite uppdateringar på den sidan i framtiden?
jimmy Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 säger detsamma med ny kamera så måste det finnas nya bilder att lägga ut Hur går det med live kameran ?
Niclas Postat 10 januari 2005 Författare Postat 10 januari 2005 Senaste tillskottet, Klumpen, elakt kallad av Jaken....Han bor i ett eget 120L akvarium
Niclas Postat 10 januari 2005 Författare Postat 10 januari 2005 Jag tror bara att du är rädd för honom
Niclas Postat 10 januari 2005 Författare Postat 10 januari 2005 Det är en Antennarius Striatus, en s.k. Frogfish.
adddo Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 HÄFTIGT, har gått o kikat på den dom har i täby, men fasiken inte vågat!
addo Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 niclas, har du sett "frogfish files" tråden på RC? en massa info. (för lat för att länka )verkar som man får vara försiktig så de inte sväljer förstora fiskar, kan tydligen fastna i halsen så de dör!
-Johan- Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 trodde först att det var en slags sten fisk. Är det "farlig" på något sätt då ? ser ruskig ut ffs mvh johan
adddo Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Här e den tråden från RC, en hel del nyttig info kan jag tänka mej. http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&thre adid=266993&highlight=frogfish
adddo Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 Dags för mera bilder! Skulle vilja se en helbild av ditt kar igen Niclas.. Hur går det med sohalen? Frogfish karet vill vi oxå se mer av.
petrol Postat 10 februari 2005 Postat 10 februari 2005 Dags för mera bilder! Skulle vilja se en helbild av ditt kar igen Niclas.. Hur går det med sohalen? Frogfish karet vill vi oxå se mer av. Absolut
Rekommenderade inlägg