Reuben Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Tjena,Har i ca en månad bara kört med en plastslang på typ 15mm men tänkte fixa iordning det riktigt... men hur gör ni för att koppla era returpumpar till ett pvc rör?Har ett Tunze 1073.03 och en aquabee 2000/1 som returpumpar (har inte bestämt vilken jag ska använda än... vilken tycker ni är bäst? Citera
_Manne_ Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 kör me en 20cm lång siliconslang , dubbelt med buntband på båda ändar av slangen.mvh manne Citera
Reuben Postat 20 november 2010 Författare Postat 20 november 2010 men hur kopplar du sedan vidare siliconet till PVC röret? det kan inte gå med buntband Citera
_Manne_ Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 (ändrat) men hur kopplar du sedan vidare siliconet till PVC röret? det kan inte gå med buntband jag har 25mm siliconslang som jag pressade över 25mm pvc rör.. ett par 4-5 cm o sen två buntband runt om.http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=932mvh manne Ändrat 20 november 2010 av _Manne_ la till länken Citera
-=Mr_B=- Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Slangen kränger man ju bara på röret. Helst med sådan passform att man behöver värma slangen lite för att den ska krypa på ordentligt, i båda ändarna. Om man får till det riktigt bra är buntbanden onödiga.B! Citera
Utstrand Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Själv köpte jag en slangsockel + buntband.http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=1021 Citera
Claes_A Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Jag kör också en stump silikonslang mellan pump och rörsystem, den begränsar överföringen av skakningar från pumpen till rörsystemet. I mitt fall var det påtaglig skillnad mellan en tunnväggig och en tjockväggig silikonslang. Den med tunnare gods för inte alls över pumpskakningarna på samma sätt som dess tjockare kusin. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.