Gå till innehåll

Var köpa ett bra kar till ett vettigt pris


lynxen

Rekommenderade inlägg

Som rubriken lyder var hittar jag ett bra kar till ett vettigt pris?

Tydligen gillar inte alla försäkringsbolag att man limmar karen själv utan vill att någon auktoriserad gör detta.

Har mailat en tysk firma om detta för en stund sen och hoppas på svar.

Mitt nya kar kommer att bli 130x80x65cm(LxBxH) vet ni någon som limmar och borrar detta för ett vettigt pris får ni gärna höra av er.

Har ett 130l RSM och 2x80l igång idag och skall starta ett 630l med sump på ca 200-250l.

Sålde idag det sista från mitt 500l så nu skall det säljas till förmån för ett 630l borrat kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag föreslår att du vänder dig till närmaste akvariebutik och/eller ringer några glasmästare. De brukar kunna hjälpa till med detta.

Har kollat med en lokal akvariebutik och deras glasmästare använde inte optiwhite.

Fått pris på endast glas på ett par ställe och mellan det billigaste och dyraste så var det dyraste dubbla priset.

Japp Henrik tömde 500l karet igår och nu skall det säljas till förmån för det nya -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På våra resor med Ciklidvännerna i Malmö till mässan i Duisburg har vi vid några tillfällen besökt Uka Aquarienbau http://www.uka-aquarienbau.de/cms/front_content.php och som namnet antyder tillverkar dom akvarium på beställning. Jag har fått intrycket att de är prisvärda, men har inget belägg för det. Transporten tillkommer naturligtvis...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Danny, du har ju inte så långt till Gemla, hör om Stig kanske kan hjälpa dig?

Ja, precis.

Eller sätt lite mer press på din "lokala butik" -Tummen upp Skall man dra igång ett kar i den storleken skall väl önskemålet om Optiwhiteglas tillhöra de små problemen.

Våra lokala glasmästare kan du skippa så vida du inte är en alldeles grym förhandlare. Jag var i kontakt med dem angående glas/limmning av sump till min uppsättning. Det var så billigt att man lika gärna kunde satt ett ELOS eller annat premium märke som sump och ändå sparat pengar :skrattar:

Lycka till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Danny, du har ju inte så långt till Gemla, hör om Stig kanske kan hjälpa dig?

Fick riktigt bra pris av Stig på glaset men han kunde inte ombesörja limningen.

Tycker det känns säkrare om någon duktig firma limmat det.

Vad händer försäkringsmässigt om ens egenlimmade kar öppnar sig? 600liter vatten på golvet är fan ingen hit-nej

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, precis.

Eller sätt lite mer press på din "lokala butik" -Tummen upp Skall man dra igång ett kar i den storleken skall väl önskemålet om Optiwhiteglas tillhöra de små problemen.

Våra lokala glasmästare kan du skippa så vida du inte är en alldeles grym förhandlare. Jag var i kontakt med dem angående glas/limmning av sump till min uppsättning. Det var så billigt att man lika gärna kunde satt ett ELOS eller annat premium märke som sump och ändå sparat pengar :skrattar:

Lycka till.

Så sant vår lokala glasis var nästan dubbelt så dyr som Stigs kontakt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Priser som glasmästare tar skiljer sig väääääldigt mycket, skickade iväg en förfrågan till ~10 glasmästare för 4 mindre skivor glas till min sump, Priset skiljde sig från 400kr till 1200kr...

Passade även på att fråga vad en skiva optiwhite på 150x50x10 och priserna gick från tusenlappen till nästan det dubbla (någon sa 2300 men då skulle de hjälpa till med limning om det behövdes)

Så maila runt lite till alla glasmästare och se :)

Detta var för övrigt i göteborg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...