wrang Postat 1 december 2010 Dela Postat 1 december 2010 Öhhh det är det den gör nu.. //DanielOkey såg ej detta skrev innan jag läst på sidan å sen så sitter jag med en Mac å kan ej testa just nu Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danielj75 Postat 1 december 2010 Dela Postat 1 december 2010 Okey såg ej detta skrev innan jag läst på sidan å sen så sitter jag med en Mac å kan ej testa just nu Sent from my iPhone 3gs using TapatalkFörstod att de var något sådant, tror fortfarande de är bättre att röd markera istället för att tabort... //Daniel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 2 december 2010 Dela Postat 2 december 2010 ash nu blev jag nyfiken. Får leta upp min gamla bärbara dator med win XP Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 2 december 2010 Dela Postat 2 december 2010 Den verkar ha lite svårt med min burk. Fick ett felmeddelande, men det verkar gå att använda mjukvaran i alla fall.Det är inte utan att jag funderar lite över hur de tänker dock. 120x50x60 balja och de låter en stoppa 110 cm filfisk i baljan? Visst, den berättar att baljan är överfull, men kom igen?Den verkar även skita fullständigt i djurlivets behov av olika miljö. 5 kilo sten i ett 375 liters kar, och 10 mandariner, Helt ok, med marginal över. Nå, enligt mjukvaran.Utan tvekan en bra hjälp, och en smart ide, men genomförandet behöver mer kärlek. Det är ju under utveckling, så det blir kanske helt rätt så småningom.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 2 december 2010 Författare Dela Postat 2 december 2010 Jag tycker att kalkylatorn är ett bra initsiativ men det kommer nog att kräva en hel del jobb innan den blir riktigt bra.Kompabilitet mellan olika fiskar och hur många man kan ha av en art går att lägga in men det gör att programmet kommer att bli väldans så stort.Man kunde ju utöka de hela en bra bit med tex foderförslag och rekomenderat flöde, biotop har dom ju redan börjat med.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 2 december 2010 Dela Postat 2 december 2010 *haha* Dom kanske kan fixa en topplista... Den sa att mitt 1000-litersakvarium var fullt när jag lade till den 2:a fisken... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danielj75 Postat 27 juli 2011 Dela Postat 27 juli 2011 Hur går det med denna app:en? Den är fortfarande väldigt bugg:ig och verkar fortfarande vara på version 1.5Roade mig med att kolla mitt kar i nu läget 80% belastning. Även vad jag kommer hamna på när jag får tag i sista fisken 120% .//Danielj Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dellan1980 Postat 19 augusti 2011 Dela Postat 19 augusti 2011 haha hade 63% mer möjlighet till fisk i mitt mitt hade med andra ord bara en belastning av 37% Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
patrikk Postat 24 augusti 2011 Dela Postat 24 augusti 2011 kollade oxå lite på SAIA programmet. vad baserar den % som en fisk tar upp i akvariet?jag testade ett exempel:akvarie : 150*80*60 = gav 660L simytasen lade jag till en gul kirurg det gav: att jag hade 72,7% simyta kvar med andra ord så tog den upp 180 literom man sen lägger till en gul kirurg till så har man 54,5% simyta kvar då får man två stycken tar upp 300 liter i akvarietär det någon som kan förklara hur parametrarna bakom dessa beräkningar ser ut? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.