Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Sådär då låg det ett paket i hallen när man kom från jobb, ett stycke returpump och en ozonisator... I veckan ska jag tillverka sumpen sen blir det till att provköra med sötvatten :)

Postat

Sådär då var glas beställt till sumpen, den blir 580*510*350 med ett osmosfack på 20L. Ett fack för skummare och ett fack för returpumpen med en bubbelfälla mellan. Denna gången ska jag ha ett lock över sumpen för att minska avdunstningen och i locket ska det sitta 2 fläktar om tempen blir för hög i karet. Kommer köra med 250w Sfiligoi Acsl tills jag är klar med ledprojektet.

Postat

Jadå då sprack planen med att inte shoppa för mycket denna gången oxå, kunde inte låta bli att shoppa Björns APF600 skummare.... Tur att jag på Mannes inrådan inte byggde dubbel bubbelfälla och med lite mindre mellanrum mellan skivorna för nu blir det ruskigt trångt i sumpen men va fan gör det om 100 år :)

Postat

Ja det vore väl smart att mäta sumpskåpet innan man shoppar loss, tur att det klarade sig med 5mm till godo för att ta av skummarkoppen.

• 3 veckor senare...
Postat

Sådär första läckagetesten på genomföringen, bara 25 liter men är den tät så ska jag testa med mer vatten och se hur det går, saknade även en 90graders böj så det blir till att åka och shoppa lite :) risken är väl ganska stor att jag kommer hem med mer än vad som var tänkt :)

post-4966-14468922989331_thumb.jpg

Postat

Tre toppen pumpar , går knappast att få det tystare o ändå bibehålla flödet.

Är det med silencer fästen till 6055orna ?

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat
Äntligen Johan! Det var väl ändå på tiden. ;)

Vad blev det för skummare? Hojta till om det är något jag kan hjälpa dig med.

Hej Lagge det blev en APF600 :) tänkte det var lika bra att ta i ordentligt. Ska köpa de sista rörbitarna idag, satt och tänkte på annat när jag limmade returen och straffet blir att köpa en ny kran och lite rörböjar :(

Postat

Jag hade byggt ihop allt och hade märkt upp allt med snygga nummer och streck hur det skulle sitta.... Sen vet jag inte vad som hände när jag började limma ihop det :)

Postat

Sådär nu är allt ihop, testkör med vanligt vatten för att se så allt lirar som det ska, ska ta tag i kylflänsen denna veckan så jag kan få färdigt ledprojektet oxå :)

Nu ska jag koppla in datorn och såga till en hylla som jag ska ha över sumpen :)

Postat

5efe1ded-95fb-ecc1.jpg

Tomt men förhoppningsvis så är det snart dax att fylla upp med Levandesand och sten. Kommer köra med död sten så det tar ett tag innan jag fått skrubbat och lakat ur den.

• 3 veckor senare...
Postat

Hör och häpna, nu har jag fått salt i vattnet, köpt levandesand och död sten... Håller på att laka ur stenen och justera in det sista på karet.

• Skapa Ny...