Gå till innehåll

Impulsinköpt Star Cube från Ferplast...


johan_f

Rekommenderade inlägg

Sådär då har det kommit lite paket till mig :) först kom det ett paket från Anton med en Sfiligoi armatur och Acls datorn och sen kom det ett paket med 2st Tunze 6065 Nanostreamers... Nu väntar jag på sista paketet med Aquatronica styrmodulen till Tunzepumparna. Har skurit ut frigoliten jag ska ha i botten och ska stryka den med Ardex A45 så den får lite bättre yta... Har inte tagit tag i avrinningen än men returen kommer jag ta över kanten, känndes bättre att ha 2 returer istället om det blir stopp i den ena. Tänkte prova en skimm 400 men har ångrat mig och kommer fortsätta köra med mce600:n

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Sådär då har man spenderat ett par dagar i Gbg med besök på Universeum, smart som man är tänke jag att jag svänger in en kortis till Ted och spanar in hans butik och växlar lite ord... 4,5h senare körde jag mot Malmö :) Ted tack för kaffet och pratstunden...

Fick även med mig lite prylar från Ted, bla en ny Aquatronica styrenhet, Ethernet modul och en probe...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
Var hittade du din kub, vilka är återförsäljare här i Sverige (dom som säljer Ferplast verkar inte kunna ta in denna - det var långt ifrån självklart iallafall!)?

Hej jag har köpt mitt kar på Zoogiganten i Lomma, de flesta som tar in Ferplast borde kunna beställa hem en sådan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Fan då fick man en nytändning efter att ha tappat lusten, började med rördragningen idag och plockade även ner huven för att mäta upp den och spåna lite på ett ledbygge. Ferplast har tänkt till lite när de designade huven, smart att bygga den som moduler med en skena som man kan glida in en passande kylfläns i den. Men först rördragning sen shoppa en tunze silenze electronic returpump. Sen när allt är fungerande så ska jag verkligen ta tag i huven och led :) fick supermycket inspiration av att ha besökt Lasse och pratat led och teknik i flera timmar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Shoppinglistan växer, blir snart till att göra en beställning :)

Recirculation pump Silence electronic

GHL Dosing Unit 4 PL-0700

GHL Temp-Sensor Mini-DIN-Plug PL-0094

GHL PAB-Cable-1m PL-0682

GHL ProfiLux 3 eX (Europa) PL-0656

GHL Powerbar 6D-PAB (UK) PL-0677

GHL PL-Floater Level sensor, floater PL-0077 2st

GHL PL-LF-Base Base unit level sensor holder

GHL LEDControl4Passive (PL-0776)

GHL PL-LF-S8 PL-0080

GHL PL-LY Splitter for 2 level sensors PL-0081

GHL PL-Optolevel PL-0082

GHL ProfiLuxTunze2 connection cable ProfiLux

GHL YL2-1 Splitter, cable 1m

GHL ProfiLuxTunze1 connection cable - Tunze L1 (L3)

GHL PLM-4L PL-0370

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns led controllern För leverans nu ?

Mvh manne

Tyvärr inte Manne, bara sewatec som har lagt upp den i sin webshop innan den är tillgänglig... Tyvärr så nu blir det bara till att vänta med beställningen tills led4an är ute.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Sådär nu är paketet med leds påväg till Sverige, nu ska jag bara klura ut vilka drivare jag ska ha. 20 RB och 36 CW, tänkte driva iaf 18 RB på en drivare och dela upp 34 CW på 2, sen tänkte jag köra 2CW & 2RB på en liten drivare som månljus. Alla drivarna ska vara dimbara 0-10 utom en av de till CW som måste vara pwm så jag kan köra blixtar med dem i ghl:n.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...
Hur går det med LED-bygget Johan?

Din acro fortsätter att växa sig större här hemma. :)

Hej Lagge det ligger lite på is, har lite för mycket att göra på jobb så jag har inte haft tid att fräsa kylslå sen än. Låter bra attden växer, ska se till och försöka få vatten i karet tills nästa helg om jag fått returpumpen...

Ja det är det jag menar, snart är karet "moget" för vatten åtminstone eller :) :) :)

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Manne jag är lite orolig att det inte är moget än, men till nästa helg ska där nog vara vatten i det :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...