Gå till innehåll

Impulsinköpt Star Cube från Ferplast...


johan_f

Rekommenderade inlägg

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Sådär då var glas beställt till sumpen, den blir 580*510*350 med ett osmosfack på 20L. Ett fack för skummare och ett fack för returpumpen med en bubbelfälla mellan. Denna gången ska jag ha ett lock över sumpen för att minska avdunstningen och i locket ska det sitta 2 fläktar om tempen blir för hög i karet. Kommer köra med 250w Sfiligoi Acsl tills jag är klar med ledprojektet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jadå då sprack planen med att inte shoppa för mycket denna gången oxå, kunde inte låta bli att shoppa Björns APF600 skummare.... Tur att jag på Mannes inrådan inte byggde dubbel bubbelfälla och med lite mindre mellanrum mellan skivorna för nu blir det ruskigt trångt i sumpen men va fan gör det om 100 år :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Sådär första läckagetesten på genomföringen, bara 25 liter men är den tät så ska jag testa med mer vatten och se hur det går, saknade även en 90graders böj så det blir till att åka och shoppa lite :) risken är väl ganska stor att jag kommer hem med mer än vad som var tänkt :)

post-4966-14468922989331_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen Johan! Det var väl ändå på tiden. ;)

Vad blev det för skummare? Hojta till om det är något jag kan hjälpa dig med.

Hej Lagge det blev en APF600 :) tänkte det var lika bra att ta i ordentligt. Ska köpa de sista rörbitarna idag, satt och tänkte på annat när jag limmade returen och straffet blir att köpa en ny kran och lite rörböjar :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär nu är allt ihop, testkör med vanligt vatten för att se så allt lirar som det ska, ska ta tag i kylflänsen denna veckan så jag kan få färdigt ledprojektet oxå :)

Nu ska jag koppla in datorn och såga till en hylla som jag ska ha över sumpen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...