Gå till innehåll

Acropora


Mandis

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Kika på asiras hemsida så hittar du graderingarna. En händigare version är på gång pga av det samarbete mellan 5 olika eldsjälar som slår sina huvud ihop. Men så länge håll till godo med det väldigt onödiga och dumma tilltag jag gjorde. Hoppas det kommer till nån hjälp ändå

de flesta men inte alla acropora arter kräver mycket ljus. Men om acroporan du fått tag i stått under väldigt låg belysning under en längre tid så kan du behöva vänja den om du har stark belysning. Annars kan du bränna ditt djur.

Detta var ingen översättning men jag har antagligen lärt mej det av någon eller läst mej till något av det. Något kan jag även ha iaktagit och tagit in själv under alla år med massor av arter med Acropora.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I den (mkt händiga) pdf-en står det ljus 7-10, vad betyder det mer tekniskt? Har tänkt att ha 6x39w T5, är det något man kan ha Acroporor i? (50cm djupt kar).

En tumregel är 1 watt/liter som man kan ta med en nypa salt..., 6x39watt = 234 watt. Och som Reuben skriver räcker det gott och väl.

//Gustaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...