ljungberg Postat 20 december 2010 Postat 20 december 2010 Tycker inte mina koraller sträcker ut sig som de skall. Min sacrophyton t ex har blivit mindre och ser inte alls så nöjd ut.Gjorde ett test på vattnet idag och det ser ut såhär:Kh 8Ph 8.2-8.4Nitrat 0Nitrit 0Ammonium 0Salt 1.024Temp 25 graderKör T5 med MH lampor så ljuset har jag inga problem med. Kör även biopellets och osmosvatten då jag fyller på med dunstat vatten och när jag gör mina vattenbyten. Tillsätter även Tropic Marines Re-minerals i osmosvattnet när jag tillsätter det för att det inte skall dra ut alla näringsämnen ur vattnet.Har även kört JBL:s Tracemarine serie 1 gång per vecka för att säkerhetsställa alla bra näringsämnen för koraller och fiskar.Vad fasen kan felet vara? En svår nöt att knäcka :-) Ställde om ljuset lite idag då jag sett att lite gröna alger visat sig, något som jag aldrig haft problem med de 6 månader karet varit igång.Har 2 st cirkulationspumpar igång ifrån vardera sida för att vattnet skall strömma bra i karet.mvhJ Citera
Edward Postat 20 december 2010 Postat 20 december 2010 Sarcophyton kan dra ihop sig och sura en vecka ibland bara sådär, För att se återgå till det normala, Hur är det annars med fosfaten, ca, mg? Citera
ljungberg Postat 20 december 2010 Författare Postat 20 december 2010 Fosfaterna var också 0mvhJ Citera
ljungberg Postat 25 december 2010 Författare Postat 25 december 2010 Skall prova att göra ett vattenbyte då fler av korallerna inte ser så glada ut. Nästan som att dom har tappat lite av sin färg. Och flera av dom har dragit ihop sig. Har kontrollmätt vattnet igen men inte hittat något. Skummaren däremot skummar som aldrig förr vilket måste tyda på något. Citera
ljungberg Postat 26 december 2010 Författare Postat 26 december 2010 Bytte 40 liter igår och den ser lika vissna ut. Har fått en del alger på stenarna också. Får lägga upp lite bilder. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.