Gå till innehåll

Mitt 720l revakvarium


Edward

Rekommenderade inlägg

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hur är din imperator med noppning av polyper?

Varför skulle imperatorn noppra polyper!? Jag skulle vilja påstå en imperator är lika revsäker mot iaf SPSer som en kirurg.

Grymmes fint kar du har där Edward! Musslor är något som jag också funderar på att skaffa och när man ser dina blir man ju inte mindre sugen precis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe tack tack :) jag har inte sett imperatorn noppa alls på några koraller, Men mina vimplar noppade ganska mycket i början men lugnade ner sig ganska fort. Så nu är det bara någon gång ibland, Men har ändå aldrig sett att några koraller mått dåligt av noppandet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va trevligt att fraggen fick ett fint hem, den ser ut att passa in rätt bra faktiskt.

Hoppas frakten/monteringen var mindre smärtsam än själva inpackningen, fick fylla på med 30 liter vattten efteråt;)

Förövrigt ett riktigt fint kar, och rejäla kolonier vad jag kan se(blir lite inspirerad inför min omstart).

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Helt underbart vackert akvarium!! Jag kommer köra på sps:er i mitt kar med.

Älskar allt "spret" o alla färger.

Vi ska hämta ett 750L på lördag. o ditt va la 720L va?

Såg att du hade 2 Mandarinfiskar. Har du haft dom länge o trivs dom o mår bra?

Jag tänker ha en i mitt kar sen. Men jag funderade på om man skulle ha två men var tveksam till om LS /mat räcker. Hur mycke LS har du ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar tackar, japp mitt är 720L. Angående mandarinerna fungerade det inte så jättebra då det visade sig att båda två var hanar, så den jagade runt den andre väldigt mycket. Hittade en av dom i sumpen en dag och beslutade på att sära på dom. Men en är fortfarande kvar haft i sådär 6 mån och är väldigt tjock och fin :)

har ca 70kg LS

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som att man ska satsa på EN då alltså. Kanske lika bra. Då vet man att LS:n räcker iallafall. Men tänkte ha akvariet igång typ ett halvår innan jag skaffar den. Man ska juh ha ett väl inkört akvarium innan man stoppar i en Mandarin har jag läst

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett väl inkört akvarium är ju att rekommendera, men det kan ju även fungera med ändå hänger lite på vad man får tag på för mandarin och om man får den att äta tex artemia/cyklops eller liknande. Men min äter bara ur stenen, så det gäller att ha gott om småkryp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kommer vänta ett par månader efter att jag har satt i gång mitt kar innan jag köper min mandarin. försöker läsapå lite om alla fiskarna jag vill ha o har observerat att ett väl inkört akvarium är att föredra när man ska ha mandarin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kommer vänta ett par månader efter att jag har satt i gång mitt kar innan jag köper min mandarin. försöker läsapå lite om alla fiskarna jag vill ha o har observerat att ett väl inkört akvarium är att föredra när man ska ha mandarin

Låter som en vettig idé.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanon fint akvarie!

Vart fick du tag på din achilles? Och hur funkar den i karet? Lite av en favorit.

Den är köpt hos C-life i örebro, har haft den i sådär 1 ½ månad nu och det har fungerat bra, men före det har den gått i deras visningsburk i sådär 1 ½ år vad jag vet om inte längre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

liten uppdatering, burken tickar på som vanligt och de mesta växer som aldrig förr. byggandet av den nya bänken är i fullgång men de går inte så fort.

Efter min vanliga inspektion så upptäcktes en mindre trevlig sak! VATTEN PÅ GOLVET!! började i ren panik att tömma sumpen och försöka hitta läckan, visade sig att sumpen fått pyspunka i ett hörn. lyfte på sumpen för att kolla om det var några skador på golvet, klart det var vatten där men inga större mängder och golvet såg bra ut *phew* fram med silikontuben och täta. Passade även på att göra rent sumpen ordentligt och byta zeolith sten när jag ändå var i farten. Lyckades även till min stora förvåning hitta min pepparmintsräka i sumpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en till fråga om mandarinfisken. funkar den ihop med dina kirurger? har läst att dom inte ska funka så bra ihop. o att anemoner kan få för sig att öta mandarinfiskar......man ska väl inte tro på allt man läser heller

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Jättefina bilder på ett välfyllt vackert kar-dregglar- häftigt att imperatorn håller på att ändra sig, hur länge sedan är det den började med det?

Det ser riktigt läckert ut när korallerna sträcker sig uppåt så nära ytan tycker jag.

hur stor blir din nästa tank förresten?

mvh/Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack tack, Den hade börjat färga om lite när jag köpte den men har tagit rejäl fart det senaste, köpte den i november. Nästa tank kommer att bli 840 liter + sump sen kommer även en separat fraggtank/odling/karantän kopplas till burken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...