jetstar Postat 18 januari 2011 Postat 18 januari 2011 hej!har märkt att temperaturen gärna rusar iväg lite för högt i mitt RSM130! nån som har löst detta problem på ett bra vis utan att ta bort locket och ändra belysning?har nu stängt av doppvärmaren för typ ett dygn sen och nu är temperaturen 27 grader är det ok eller för varmt??Mvh Citera
d-jess Postat 18 januari 2011 Postat 18 januari 2011 Mitt nystartade RSM 130 drog också iväg lite högre än vad doppvärmaren var ställd på. Har prövat att sänka den nu. Vad är din doppvärmare ställd på när den går upp till 27 grader? 27 är vad jag har förstått lite för varmt. Det ska väl ligga på ca 25 grader./Jessica Citera
_Manne_ Postat 18 januari 2011 Postat 18 januari 2011 27-28 inga problem blir det 30 så är det värre..!mvh manne Citera
_Manne_ Postat 18 januari 2011 Postat 18 januari 2011 om ni använder doppvärmaren så sätt den max på 24 grader, gör inget om det pendlar ner lite under natten, då tar det ett tag på dagen innan värmen kommer i det övre registret..har man varmt i rummet där akvariet står så får man jobba med att hålla ner värmen med tex frontluckan öppen o dylikt.mvh manne Citera
d-jess Postat 18 januari 2011 Postat 18 januari 2011 Det låter ju klokt. Min står strax under 24 grader nu. Men funderar på att byta. Hade en annan doppvärmare i innan för karet var inte helt fyllt så det fanns inget vatten i doppvärmarfacket. Den doppvärmaren höll stbila 24,9../Jessica Citera
jetstar Postat 18 januari 2011 Författare Postat 18 januari 2011 Mitt nystartade RSM 130 drog också iväg lite högre än vad doppvärmaren var ställd på. Har prövat att sänka den nu. Vad är din doppvärmare ställd på när den går upp till 27 grader? 27 är vad jag har förstått lite för varmt. Det ska väl ligga på ca 25 grader./Jessicatack för svar!den är ställd på 25grader Citera
Lasse Postat 18 januari 2011 Postat 18 januari 2011 Har du installerat den lilla fläkten på baksidan?MVH Lasse Citera
jetstar Postat 18 januari 2011 Författare Postat 18 januari 2011 Har du installerat den lilla fläkten på baksidan?MVH Lasseden lilla fläkten på baksidan går tyvär inte! den var trasig när jag köpte akvariet! Citera
Lasse Postat 18 januari 2011 Postat 18 januari 2011 Då får du skaffa en sådan så löser du värmeproblemen till en del. Kommer inte ihåg om det är 40 eller 50 mm fläkt där men det kan du ju mäta dig till. Skaffa en datorfläkt och ett nätaggregat 12 V DC.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.