Gå till innehåll

lite för hög temperatur


jetstar

Rekommenderade inlägg

hej!

har märkt att temperaturen gärna rusar iväg lite för högt i mitt RSM130! nån som har löst detta problem på ett bra vis utan att ta bort locket och ändra belysning?

har nu stängt av doppvärmaren för typ ett dygn sen och nu är temperaturen 27 grader är det ok eller för varmt??

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt nystartade RSM 130 drog också iväg lite högre än vad doppvärmaren var ställd på. Har prövat att sänka den nu. Vad är din doppvärmare ställd på när den går upp till 27 grader?

27 är vad jag har förstått lite för varmt. Det ska väl ligga på ca 25 grader.

/Jessica

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om ni använder doppvärmaren så sätt den max på 24 grader, gör inget om det pendlar ner lite under natten, då tar det ett tag på dagen innan värmen kommer i det övre registret..

har man varmt i rummet där akvariet står så får man jobba med att hålla ner värmen med tex frontluckan öppen o dylikt.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt nystartade RSM 130 drog också iväg lite högre än vad doppvärmaren var ställd på. Har prövat att sänka den nu. Vad är din doppvärmare ställd på när den går upp till 27 grader?

27 är vad jag har förstått lite för varmt. Det ska väl ligga på ca 25 grader.

/Jessica

tack för svar!

den är ställd på 25grader

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...