turboadde Postat 19 januari 2011 Postat 19 januari 2011 Någon som har koll på hur många liter som ryms i färskvatten delen i sumpen till elos 120? Citera
Maglofster Postat 19 januari 2011 Postat 19 januari 2011 Jag kollade lite snabbt med tumstocken, och jag får det till ca 30 liter. Det stämmer också med min veckorutin, det brukar vara nästan tomt en gång i veckan och då får jag i ca 2 hela 15 litershinkar. Citera
turboadde Postat 19 januari 2011 Författare Postat 19 januari 2011 Tackar. Synd att den inte var lite större så man hade kunnat gjort vattenbytet där varje vecka. Men man kanske ska fuska lite och bara byta ca 30liter i veckan hehe. Kanske räcker med det. Skulle va grymt smidigt annars. Citera
Maglofster Postat 19 januari 2011 Postat 19 januari 2011 Det tror jag nog kan räcka, det beror ju på viket salt, om man kör balling eller annat etc. Citera
Hirez Postat 19 januari 2011 Postat 19 januari 2011 30 liter vattenbyte verkar helt ok.du kan väl göra det 2 ggr ibland, är nog inte så svårt att fixa till. Citera
turboadde Postat 21 januari 2011 Författare Postat 21 januari 2011 Kör balling och D&D salt så jag får pröva och göra som alex sa och byta 2ggr ibland. så ska de nog funka. Citera
Hirez Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 Men vadå, har du kört igång burken redan? eller bara planerar och blir sugen? Citera
turboadde Postat 21 januari 2011 Författare Postat 21 januari 2011 Bara planerar än så länge . men de är svårt att hålla sig hehe Citera
Hirez Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 ja, det är ju alltid bra Vad har du tänkt som belysning? Streamers? etc. då.. Citera
turboadde Postat 21 januari 2011 Författare Postat 21 januari 2011 Ska köpa en max-spect 230w. har inte bestämt om jag ska ha creed eller semi :S. Skulle vilja se båda samtidigt lysa. Om jag fattat det så lyser creeden lite gulare medan 30wattarna på semi lyser för starkt så att man knappt kan titta mot dem. Lutar mot creeden men någon av dom blir det. Sen blir det två tunze 6055 som jag styr med profilux II lighten vilket borde ge 10000l/h med våg effekt så de borde räcka. Ska hitta något bra att ha biopellets i med. Funderar att dra osmosen direkt till färskvatten-delet i sumpen så jag slipper massa dunkar, men få se om jag kommer på någon bra lösning på det. Blir balling med FM:s pulver och tillsatser. Citera
Hirez Postat 21 januari 2011 Postat 21 januari 2011 Maxspect tänkte jag skaffa också tänkte köra på semi och endast ha 30 wattarna på några timmar per dag.Den sägs vara mindre "gult" än cree.Osmos direkt till sump är det jag kommer ha, dock måste man ha ett avlopp i närheten så att spillvattnet kan gå någonstans.6055, vet jag inte om du kan styra med profiluxen?FM pulver, check och samma här.Filter för biopellets, deltec 509 (kommer gå att köra på även lite större burkar)ellerhttp://www.deepoceanshop.dk/vertex-uf-20-universal-media-reactor.htmleller den mindre modellen.Tänkte själv på uf-20. Citera
turboadde Postat 21 januari 2011 Författare Postat 21 januari 2011 Aa, spillvattnet kommer jag nog få ta på dunk skulle jag tro eller en lång slang hehe. Tror mest på det första.6055 funkar då jag kör bara en sånn på den nu.Ska prata med Leffe och Fredrik va dom har till pelletsen. Skulle va intressant att veta hur dom där BM mini filtren funkar med pellets. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.