Gå till innehåll

Sump elos 120


turboadde

Rekommenderade inlägg

Ska köpa en max-spect 230w. har inte bestämt om jag ska ha creed eller semi :S. Skulle vilja se båda samtidigt lysa. Om jag fattat det så lyser creeden lite gulare medan 30wattarna på semi lyser för starkt så att man knappt kan titta mot dem. Lutar mot creeden men någon av dom blir det. Sen blir det två tunze 6055 som jag styr med profilux II lighten vilket borde ge 10000l/h med våg effekt så de borde räcka. Ska hitta något bra att ha biopellets i med. Funderar att dra osmosen direkt till färskvatten-delet i sumpen så jag slipper massa dunkar, men få se om jag kommer på någon bra lösning på det. Blir balling med FM:s pulver och tillsatser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Maxspect tänkte jag skaffa också :)

tänkte köra på semi och endast ha 30 wattarna på några timmar per dag.

Den sägs vara mindre "gult" än cree.

Osmos direkt till sump är det jag kommer ha, dock måste man ha ett avlopp i närheten så att spillvattnet kan gå någonstans.

6055, vet jag inte om du kan styra med profiluxen?

FM pulver, check och samma här.

Filter för biopellets, deltec 509 (kommer gå att köra på även lite större burkar)

eller

http://www.deepoceanshop.dk/vertex-uf-20-universal-media-reactor.html

eller den mindre modellen.

Tänkte själv på uf-20.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aa, spillvattnet kommer jag nog få ta på dunk skulle jag tro eller en lång slang hehe. Tror mest på det första.

6055 funkar då jag kör bara en sånn på den nu.

Ska prata med Leffe och Fredrik va dom har till pelletsen. Skulle va intressant att veta hur dom där BM mini filtren funkar med pellets.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...