Ozric Postat 20 januari 2011 Postat 20 januari 2011 Har Googlat runt lite på cylinderrosor de senaste timmarna... Galet vackra ju!En sån vill jag ha! Men de lär ha rätt starkt nässelgift. De kanske är problematiska rent av? Vissa har tydligen ätit Clowner..Någon här som har bra/dåliga erfarenheter av dem? Kan de tex konkurera ut övriga anemoner i ett kar rent av?http://www.diverosa.com/Kapalai/MKA-22%20Tube%20anemone,%20Cerianthus%20filiformis.jpghttp://www.advancedaquarist.com/issues/june2004/invert.htm Citera
Ozric Postat 20 januari 2011 Författare Postat 20 januari 2011 Precis eft jag postade inlägget ovan hittade jag fler inlägg där de tycker att de passar bäst i art el special-akvarium.. Kan det verkligen va så illa. F-n då,jag vill ju ha en sån... Aja,men om nån har lyckats med dem utan ett tjockt sandlager tex får ni gjärna kliva fram. http://www.flickr.com/photos/9965803@N07/993392509/ Citera
Snirrevirre Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Jag köpte en på korallfisken för ett par veckor sen, en lila, med turkost i mitten, grymt vacker.Märker inget av nått gift som påverkar runt omstående koraller, skivor etc förutom en ricordea som dragit ihop sig sen jag satte in den. sitter 10 cm från, så den skall flyttas.Jag har sandbädd 3 cm bara.Verkar som en trivs, äter och har varit ute hela tiden.Det är idag som först som jag ser att den är indragen, var rädd först att nån käkat upp den, men ser lite tentakler som sakta kommer fram. Den kanske bara har en dålig dag. Får se efter vattenbytet om den visar sig helt! Citera
Snirrevirre Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Och BTW har ju korallfisken två cylinderrosor i sitt visningskar, och de har ju alla sorters koraller knappar och annat kul i det akvariet utan att det har kraschat. Citera
Ozric Postat 2 februari 2011 Författare Postat 2 februari 2011 Och BTW har ju korallfisken två cylinderrosor i sitt visningskar, och de har ju alla sorters koraller knappar och annat kul i det akvariet utan att det har kraschat.Mm,den aprikosa de har har satt sig på näthinnan här.Ang. din cylinderros.. Kör du med kol? Du kanske rent av har en bild på den? Citera
Snirrevirre Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 Jag kör bara i all enkelhet. Ingen kol.Jag lade upp lite nya pics i min tråd:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=378472#post378472 Citera
Tomacee83 Postat 6 augusti 2011 Postat 6 augusti 2011 Har haft en cylinderros i 2 veckor nu.Den tar artemia och håller fast i det en stund, sen tappar den maten. Vill den inte äta när den gör så eller? Tycker den borde va hungrig nu. Citera
ballsam Postat 6 augusti 2011 Postat 6 augusti 2011 Har en cylinderros sedan typ 2 år tillbaka. Aldrig haft nåt problem med den. Händer ibland att jag ger den lite artemia samtidigt som jag matar tubastrean, men annars får den inget extra. Verkar bara tålig också.. Råkade komma för nära när jag sög upp cyano så den gick av på mitten, men den repade sig snabbt. Skulle gärna ha fler.. Kör föresten med kol till och från, men mest för knapparnas skull. Aldrig tänkt på att det skulle vara bra för cylinderrosen..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
wrang Postat 6 augusti 2011 Postat 6 augusti 2011 Jag har haft min snart i 2 veckor Underbart djur med sina svepande armar. Inga problem med fiskar eller andra djur.---- Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk Citera
Tomacee83 Postat 7 augusti 2011 Postat 7 augusti 2011 Min ser likadan ut fast den är grön i mitten. Den är fullt utvecklad men som sagt ser den aldrig ta nån mat mot mitten som ja antar den borde göra när den äter? Citera
Tomacee83 Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Den blev mindre och mindre då den aldrig tog nån mat och nu är den död. Undrar varför. Citera
wrang Postat 1 oktober 2012 Postat 1 oktober 2012 Min blir cylinderros mindre å mindre tips om hur man skall sköta den bättre.Den är utblommad men inte så stor "blomma" som innan Citera
Reuben Postat 1 oktober 2012 Postat 1 oktober 2012 Alla cylinderrosor lever inte på mat, utan vissa har någon form av symbios med något microskopiskt som bor inne i anemonen. Kan det vara en sånn du har? Dessa om jag minns rätt är rena filtrerare, då fungera säkert samma produkter som är till musslor bara en Idé Citera
wrang Postat 1 oktober 2012 Postat 1 oktober 2012 Jag har DD ReefPaste här hemma får kanske börja mata mer med detta Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.