Gå till innehåll

Nån som prövat Maxspect Led 160W CREE


hansson_1985

Rekommenderade inlägg

Har tänkt skaffa mig en ny lysramp.. har idag 2 st 150W MH men är sugen på LED... Så jag tänkte köpa en Maxspect Led 160w cree nån med erfarenhet av dom?? funkar dom lika bra för korallerna? har bara sps och lps..

MVH johan

Jag har två sådan i en kub.. Funkar kanon o är helt i min smak, kör ett blandat rev o allt växer.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Litar på dig Manne!!!

Får ta och beställa ett stycka Maxspect Led 160w Cree nu.. kommer att köra 2 st T5 54W till det också.. borde bli lagom till mina 300 liter...

Har du märkt nån skilnad på tillväxt på koraller med den nya rampen..

Vilka mått är det på akvariet ?

Det växer på fint i karet, kan inte avgöra om tillväxten är snabbare eller så. Men det växer.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är 120*50*50

Det är snudd på att man ska ha två sådana till det karet.

Det är två ramper du behöver. 160w cree blir utmärkt, kunde nästa nöjt dig med 110w per ramp. Jag får acros att växa på botten o mitt kar är 65 högt.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köper en först så får ja se hur det blir. Får ju ingen mängd rabatt iallafall!!!

Den kommer o täcka 60 i bredd utan problem , så får du knega ihop till en ramp till.

Du kommer o gilla blåljuset rampen ger på kvällen.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kommer o gilla blåljuset rampen ger på kvällen.

Kollar på det nu... -Tummen upp

Maxspect 160W ger hyfsat ljus för mindre krävande koraller/skivor i ytterkanterna av ett 120cm kar. Jag har två st. 160W Semi monterade med långsidorna mot varandra över vårt hörnkar som är 127cm brett i framkant. Funkar bra med skivor och mjukisar ute i kanterna. Bra drag i ljuset ner på 65 cm djup.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför ska det alltid på så dyrt för när man går in i en saltvattensbutik och bara ska ha lite fiskmat?? 12000 i ett inpulsköp är rätt mycket pengar....

men tror inte att jag kommer att ångra mig.. hoppas jag iallafall.. :)

Rickard ska se om ja kan fixa 100 st.. jag får läga ut 539550 kr om jag skulle få 10% rabat på dom... då kan du få ett för 5395kr.. ska bara så om jag kan få ihopp till 99 köpare till...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför ska det alltid på så dyrt för när man går in i en saltvattensbutik och bara ska ha lite fiskmat?? 12000 i ett inpulsköp är rätt mycket pengar....

Impulsköp..?. det är ju 23 timmar sedan du startade den här tråden.. ;)

Du kommer att bli grymt nöjd!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför ska det alltid på så dyrt för när man går in i en saltvattensbutik och bara ska ha lite fiskmat?? 12000 i ett inpulsköp är rätt mycket pengar....

men tror inte att jag kommer att ångra mig.. hoppas jag iallafall.. :)

Rickard ska se om ja kan fixa 100 st.. jag får läga ut 539550 kr om jag skulle få 10% rabat på dom... då kan du få ett för 5395kr.. ska bara så om jag kan få ihopp till 99 köpare till...

Det är lugnt, vi lämnar mängdrabatt redan vid 50st :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kanske har kvar min T5 ramp också.. får se hur mycket den levererar.. men tror att jag behöver ha 2 för att få ett lite bradere ljus.. men om jag kör med 2 Led så skippar jag T5orna.. håller på och river i karet.. försöker bli av med mina anemoner.. dom är för stora... du vill inte ha dom? dom är jättesnälla.. har lärt som sitt still...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...