Gå till innehåll

led till kub


gnuttas

Rekommenderade inlägg

håller på att projektera en kub 50*50*50, och skulle vilja testa led på den burken. Är tyvärr inte så inläst på led, så ungefär vilken led-belysning tror ni skulle vara lagom - låt säga av märket "Maxspect"? Det som gäller är mest mjukisar och nån enstaka stenkorall o sen lite fiskar.

Skulle en 110W vara lagom? Den är ju bara 18 cm bred, men det kanske funkar, eller vad tror ni? Eller är det bättre att göra karet lite smalare?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok. hittar bara ett ställe i sverige som säljer den - en viss affär i stockholmsområdet. 4500 om jag har tittat rätt. är det naivt att tro att man kan få den billigare utomlands eller? Har inte hittat den någonstans i tyskland eller danmark, men vet inte riktigt var jag skall söka

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok. hittar bara ett ställe i sverige som säljer den - en viss affär i stockholmsområdet. 4500 om jag har tittat rätt. är det naivt att tro att man kan få den billigare utomlands eller? Har inte hittat den någonstans i tyskland eller danmark, men vet inte riktigt var jag skall söka

finns i webshop både usa/hk , men billigare blir det inte.. det är nog bara triton som har här i sverige..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

när det gäller cree vs icke-cree, har jag förstått det som att cree har bra mycket längre brinntid. Stämmer det? Men armaturen med vita cree-lampor har ju ändå 18 blå "icke-cree". Då måste man ju ändå byta de blå tidigare än de vita cree, eller funkar det inte så?

Vad är främsta motiveringen att köpa cree tycker ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

när det gäller cree vs icke-cree, har jag förstått det som att cree har bra mycket längre brinntid. Stämmer det? Men armaturen med vita cree-lampor har ju ändå 18 blå "icke-cree". Då måste man ju ändå byta de blå tidigare än de vita cree, eller funkar det inte så?

Vad är främsta motiveringen att köpa cree tycker ni?

jag räknar med att ha min ramp i många år utan något led byte pga ljusförsämring.. vi pratar väldigt många ljustimmar innan någon diod ska kasta in handuken.

jag tror personligen att om bara säg 3 år så har det hänt så mycket med utvecklingen av denna teknik att man VILL byta dioder.. inte för att man Måste.. hoppas du förstår..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det står mellan den "vanliga" 110 och den med cree. Orsaken till att jag funderar är ju prisskillnaden på en tusenlapp.

Tror du blir nöjd med vilken som. Så kör på din egen magkänsla där så blir det med all säkerhet riktigt bra.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...