Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
Problemet är att om slangen tömmer boxen så rinner vattnet ur häverten och den kommer inte att starta igen när strömmen kommer tillbaka.

Ja.. hmm.. är "bakdelen" av boxen öppen till luft? Trodde den var tillsluten (förutsatt att rören ner är under vatten i sumpen) :-/ har ingen praktisk erfarenhet av överrinningsbox, men har funderat ofta på en till RSM:et..

Postat
Ja.. hmm.. är "bakdelen" av boxen öppen till luft? Trodde den var tillsluten (förutsatt att rören ner är under vatten i sumpen) :-/ har ingen praktisk erfarenhet av överrinningsbox, men har funderat ofta på en till RSM:et..

Ja, det måste finnas en öppning där, annars kan den inte vara självstartande efter tex strömavbrott.

• 9 månader senare...
Postat

Spontant så kan jag med min ringa erfarenhet rekommendera u-rör precis som i Tunze boxarna. Det viktiga är att inte ha för grov dimention på rören utan hellre flera tunnare så att ett högt flöde erhålls. På så sätt "spolar" den rent sig själv. Finns flera bevis på youtube.... Grova rör gör att luftbubblor gärna vill stanna överst i kröken.

Postat

Jag har en sån och jag har bara lagt slangen med backventilen i det nerdesta röret så blir det baksug i slangen och den tömmer luften själv.

Såg att det va en gammal tråd...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.