Gå till innehåll

Titta på saltvattenakvarium i Örebro, men var då?


furir

Rekommenderade inlägg

Hejsan,

Jag har tidigare haft akvarium men inte längre. Nu skulle jag vilja starta upp ett igen och är nyfiken på salt. Man kan läsa både här och där om utrustning, djur, koraller och allt vad det nu kan vara. Jag har aldrig sett ett saltvattenakvarium på riktigt mer än på tv, internet och div. tidningar och jag tycker det ser väldigt fint ut. Är det någon här som kan tala om var man kan titta på ett salt, antingen i butik eller rent av hemma hos någon, i eller runt Örebro? Det kanske inte är något för mig, jag vill inte riskera att starta något jag inte klarar av i längden. Sötvatten hade jag inga problem med men det är ju ännu mer jobb med salt.

Hälsningar Roger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle flytta så jag gav bort all fisk till en kompis, akvariet lånade jag ut till syrran som sålde det efter ett par år i tron att hon hade fått det. Så jag måste börja på ny kula helt och hållet, det känns ju lite tråkigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, jag bara tänkte ifall det hade gått så dåligt att du ledsnande, isåfall skulle kanske salt inte vara det bästa.

För, nu är jag nybörjare*, vad jag har set hittills är att det dör fortare. Inte att det är direkt känsligare**, men när det kraschar dör det snabbare verkar det som...

Men om du har hela kvällen den 15/2 ledig, kan du komma över till mig, sen kan vi åka på Örebro Akvarieklubbs möte, och om de kan, titta in på C-life efteråt?

* Jag har haft söt i 10-15 år, jobbat i butik i ett halvår(vilket jag tycker är som att ha akvarium, men i tio gånger hastigheten...), men salt bara i ett halvår.

Så jag inbillar mig att jag har öga nog för båda, men vet jäkligt lite om salt de gånger det skiljer sig åt.

** Nu har skummaren varit trasig ett tag, och Tunze's support bara strular, xenian dog, men resten funkar bra med lite extra vattenbyten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men om du har hela kvällen den 15/2 ledig, kan du komma över till mig, sen kan vi åka på Örebro Akvarieklubbs möte, och om de kan, titta in på C-life efteråt?

Är jag inte ute på jobb, jag jobbar på Atlas Copco och det händer ibland att vi får åka ut till "legoverkstäder" och hjälpa till med maskiner som de bygger åt oss. Jag har varit i Karlstad de senaste två veckorna. Då ska det inte vara några som helst problem för mig den 15:e. Jag bor dessutom alldeles inpå lokalen där ÖAK har sitt möte. Men du bor säkert en bit därifrån gissar jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är jag inte ute på jobb, jag jobbar på Atlas Copco och det händer ibland att vi får åka ut till "legoverkstäder" och hjälpa till med maskiner som de bygger åt oss. Jag har varit i Karlstad de senaste två veckorna. Då ska det inte vara några som helst problem för mig den 15:e. Jag bor dessutom alldeles inpå lokalen där ÖAK har sitt möte. Men du bor säkert en bit därifrån gissar jag.

Om du är i karlstad endel så är du även välkommen hit och spana in burken :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som tidigare sagt : kontakta c-life.

Där har du två göör goa killar som säkerligen visar dig både det ena och andra plus berättar hur en uppstart går till.

Och här finns ju hur mycket info som helst att läsa. Och det verkar finnas otrolig mängd olika sätt att starta och köra sitt kar.

Lycka till!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...