Dimorb Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 Hejsan söker efter någon som kan tänka sig att låna ut en fiskfälla en kort period.Har en Z.scopas som måste bort och jag får inte upp den med håv.Nås enklast genom pm, mail: pussas_ofta@hotmail.com eller 0701459421Mycket tacksam om det finns möjlighet att låna utav någon. Eller naturligtvis om det finns någon som har hemmagjorda tips.Andre. Citera
Edward Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 Jag gjorde som så när jag skulle fånga upp min Z flavescens Tog en 1,5 PET flaska och skar av 1 dm av toppen på den, Satte fast lite alger längst in, Sen tog det inte långtid innan alla fiskar förstod hur dom skulle göra för att komma åt algerna. Sen gällde det bara att vara beredd med håven och täppa för ingången. Citera
Dimorb Postat 12 februari 2011 Författare Postat 12 februari 2011 Skall testa det innan jag inhandlar en fälla. La du PET-flaskan ner eller du lät den stå så fiskarna simmade in uppifrån? Citera
Edward Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 Nej jag la fiskfällan på botten liggandes, Fäste lite nori med hjälp av en magnetfäste jag hade till en pump i botten på den. Citera
_Manne_ Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 har du en till algmagnet så kan du fästa hela flaskan i lagom arbetshöjd ..mvh manne Citera
Sillen Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 har du en till algmagnet så kan du fästa hela flaskan i lagom arbetshöjd ..mvh manneDen utvecklingen på fälla gillade jag! Nu gäller det bara att komma ihåg! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.