Gå till innehåll

jämnföra plug and play kar?


slarvid

Rekommenderade inlägg

Har fortfarande inget saltkar, men är grymt sugen. Har kollat runt lite på vad jag tror kallas plug and play kar. De verkar variera i risbild rejält. Det jag undrar är vad det är för skillnader på de olika märkena? JAD, RSM, aqua-el, clown/nemo-hotell. Med skillnader menar jag då inte liter...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

JAD och Clownhotell är nog samma akvarium. Jag har haft både Clownhotell och RSM 130 och jag skulle nog säga att största skillnaden är volymen. Clownhotellet är ett kinesiskt plug-n-play och RSM Israeliskt (tror jag). RSM är bättre kvalitet men det är fortfarande plastigt. RSM är lättare att modda. RSM är mer akvarium för pengarna. Om du skaffar ett litet kar kommer du snabbt vilja ha ett större. Du kan hitta begagnade RSM för 2000 kr här på guiden om du har tur, det tycker jag är en vettig affär om du vill "prova" saltvatten, dom är lätta att sälja om man inte tycker om hobbyn. Gillar du hobbyn kommer du snabbt tycka att ett RSM 130 är för litet, men det är en bra början.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag pratade med han på ciklidhuset. Han har ett aqua-el uppställt som gått i ett år utan rengöring. Han fyller på lite vatten varje kväll. Sen har han moonlight på mkt för att ha det kallare. Han hade 3 clowner i tror jag och lite annan fisk. Sen lite växter. tyckte det va kanonfint

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...