tozze Postat 24 mars 2011 Författare Postat 24 mars 2011 Ok, tack!Ja just det, det är ju du som är uppfödaren till den:)
Trollsvans Postat 24 mars 2011 Postat 24 mars 2011 Tyckte ju den verkade bekant... hur går det med dom andra fraggarna?
tozze Postat 24 mars 2011 Författare Postat 24 mars 2011 Det gick bra tills jag flyttade, efter det så tyckte dom inte om min burk längre:(Vet inte vad som hände, men Xenian trivdes iaf, växte som "ogräs":)Tror jag fick nån euphilly eller vad dom heter oxå, den finns kvar!Ska snart starta upp min gammla burk igen och då med lite bättre förutsättningar!Man lär sig ju ett å annat här på SG:)
Trollsvans Postat 24 mars 2011 Postat 24 mars 2011 Xenian är ett sabla ogräs hos mig med, får koka bort de bitar som är kvar. (skållar man stenen dom sitter på är dom lättare att pilla bort)Bra att euphyllian finns kvar, hos mig fick de kvarvarande bitarna psykbryt och dog när jag fuskade med vattenbyten.
tozze Postat 24 mars 2011 Författare Postat 24 mars 2011 Min xenia ligger i en plastback i källaren tillsammans med 25 kg sten!Har kvar lite i de här akvariet oxå! Tycker faktiskt dom är ganska fina men i måttliga mägnder! I stora akvariet pumpade dom hela tiden, men inte i det lilla tyvär!Beror väl på att det är lite mer drag i det lilla så dom inte behöver pumpa!?
Trollsvans Postat 24 mars 2011 Postat 24 mars 2011 Mina syns bara att dom pumpar om man stänger av cirkulationen.Visst är dom trevliga när dom är på ett ställe och bara där, men det är dom ju inte särskilt länge. Dom sprider sig, dom lossnar och far iväg, sätter sig någon annanstans osv... Jag kommer nog att göra vad jag kan för att utrota Xenian i mitt kar, helt enkelt. Kanske startar ett mjukisnano däremot.
tozze Postat 24 mars 2011 Författare Postat 24 mars 2011 jaa, det är kul med nano för det blir ju välfyllt ganska fort:)
Tweeny Postat 31 mars 2011 Postat 31 mars 2011 Men de blir ännu roligare i maj när ni har flyttat o du kan starta det större karet igen =)
tozze Postat 1 april 2011 Författare Postat 1 april 2011 jaa, det blir kul att kunna köpa lite mer fisk, utbudet till 54L är ju inte så jätte stort!Annars så tycker jag att det är coolt med nano reefs!
Tweeny Postat 15 april 2011 Postat 15 april 2011 Du kan ha bådeoch Tony =) köra i gång de stora och ha det lilla chabby chic med några clowner bara elle nått
tozze Postat 15 april 2011 Författare Postat 15 april 2011 Jaa, det får bli nått sånt!Det här kanske gör sig bra som nattlampa i sovrummet:)Det är 99% tyst akvarium, man kan höra ett svagt brummande ibland!
Tweeny Postat 23 augusti 2011 Postat 23 augusti 2011 Kom igen nu brorsan..... Jag ser inte bilderna i denna tråd...dom är bara halva.Nu vill jag se en bild på ditt akvarium o så vill jag att du tar lite tester...=)Visdomsord från din salt noob syster
tozze Postat 4 september 2011 Författare Postat 4 september 2011 Jaa vad har hänt med bilderna?Fungerade bra innan uppdateringen av SG. Ja Anne-lii jag ska ta tag i mitt salteri igen:) hittade ju min andra clown igår i sumpfacket:) trodde han var död sen 1,5 månad tillbaka!
Tweeny Postat 4 september 2011 Postat 4 september 2011 hahaha...klockrent att han har varvit i sumpfacket i 1,5 månad...o lever...blev han glad när du gav han mat??
tozze Postat 13 mars 2012 Författare Postat 13 mars 2012 Byggde om akvariet lite, tog ut allt inuti och byggde ny bänk som det ska bli en sump i!
tozze Postat 13 mars 2012 Författare Postat 13 mars 2012 Blev även ett diy led-bygge:)24x3w, 12 vita och 12 royalblue!
mikoto Postat 13 mars 2012 Postat 13 mars 2012 Kan man ta ut eländet ibak! Det var mer än jag visste, att jag aldrig tänkt på det. När all eländig plast försvunnit på dessa kar då blir de ju rätt snygga.Bra ramp! Fast jag hade nog fördelat det på fyra rader med sex dioder per rad, det borde gå ihop med formen... Men det blir nog strålande likväl :-)
Rekommenderade inlägg