Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

... Har bytt innevånare. De gamla har flyttat ut till ett 600 liters kar. Kvar står ett väl fungerande 200 liters med bara ett par koffertfiskar kvar. Dåliga simmare. så jag tänkte att en gammal dröm om sjöhästar skulle passa in. Låg cirkulation på vattnet passar ju bägge dessa. Någon som sett dessa (Sjöhöstarna) till salu någonstans?

Postat

Jag kan ha fel, men om jag tydde lite info från Cites så var det exportförbud på att hästar just nu... men jag är klart osäker, kanske nån anna som har bättre koll?

Postat

Tycker att det har varit lite oklart med export på sjöhästar ett bra tag, men om jag har fattat det rätt så är det bara en del arter som det råder exportförbud på, alltså borde man kunna få tag på en del arter, men det är nog svårt att få tag på arter från sydost Asien av uppenbara skäl.

Men det skulle inte förvåna mig om jag har felsmiley2.gif.

Mvh Michael<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Postat
  • Författare

Tack för svaren! Lite svävande så frågan kvarstår: Ingen som har sett dessa någonstans?

Postat

Nä, jag tror inte det är exportförbud i allmänhet, men det har talats om att de ska föras från B listan till A, och då blir det trassel. Jag väljer att inte ta in dem i butiken eftersom folk i allmänhet ändå inte kan sköta dem. Det är knappt vi själva kan mata dem trots att vi kläcker artemia 24/7. De vill ju gärna ha den lite större än nyfödd...

Postat

Absolut!!

Sjöhästar kan beställas från Globefish, Stockholm....

Postat

Eller så kan man köpa dom från Korallrevet direkt eftersom allt i saltväg som Globefish har kommer därifrån.

Postat
  • Författare

Varken Korallrevet eller Globefish har någon sort av dem.

Bra tips om artemian. Visste inte att det fanns olika sorter/storlekar

• 3 veckor senare...
Postat
  • Författare

Har skickat PM till "JENTAN" 21 januari ang detta, men inte fått något svar

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.