NULL Postat 25 februari 2011 Postat 25 februari 2011 Har köpt en jonbytare(Si remover) till RO't, men manualen var inget vidare.Tunze har tydligen inte uppgraderat manualen när de har bytt utförande på behållaren.Så på de pyttesmå bilderna visar de en typ med svarta lock, istället för min modell, där hela behållaren är genomskinlig.I texten står det att man ska observera riktningen enligt bild(där det inte syns vad de menar), men man undrar om det stämmer för min modell som inte har någon märkning alls på behållaren... någon som vet vad de menar och om det gäller fortfarande? Citera
stigigemla Postat 25 februari 2011 Postat 25 februari 2011 Släpp in osmosvattnet nedtill och ta ut det upptill så samlas inte gasbubblor i filtret. Citera
Marko Postat 25 februari 2011 Postat 25 februari 2011 Är det så för alla jonbytare? Alltså att vattnet ska släppas in underifrån? Min Aquatic Nature är riggad att köra åt andra hållet.. eller så ställde jag hela paketet upp och ner för 2 år sen... Citera
stigigemla Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 I princip är det så. Men det gäller ännu mer för osmosen. Alltså in nedtill och ut uppåt. Citera
Marko Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Ok, Osmosen är nerifrån upp, men så som det är monterat så blir ju silikatfiltret uppifrån ner. Citera
stigigemla Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Jag brukar förlänga slangen mellan osmos och silikatfilter så att det går att köra vattnet uppåt i silikatfiltret också. Citera
NULL Postat 26 februari 2011 Författare Postat 26 februari 2011 Hmm... på den dåliga bilden ligger jonbytarfiltret horisontellt, därför trodde jag att de menade med riktning, att vattnet måste in i locket och ut i botten, eller tvärtom. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.