Piraterna Postat 5 mars 2011 Postat 5 mars 2011 Har sett världens sötaste krabbor men vet inte alls om de passar i mitt akvarium eller vad de fyller för funktion?Jag har hittat sparsamt med information om dem via google och inget via reeflex så om någon vet något mer får de gärna hojta. Citera
blackizzz Postat 5 mars 2011 Postat 5 mars 2011 Vad jag kan hitta om den är,Den är en korallväktare, den lever ofta i pocillopora.Den blir max 1,5 cm bred över ryggen.Om jag inte kommer ihåg fel så är det krabborna med jämnstora (små) klor som är ofarliga, vilket denna har på alla bilder jag kan hitta =D.Det är det enda jag hittar.Hoppas det svarade några av dina frågor. Citera
Piraterna Postat 5 mars 2011 Författare Postat 5 mars 2011 Det är ungefär det jag hittat, inte mycket om man skall köpa något helt nytt. Tycker om att läsa in mig på alla eventuella nya invånare. Citera
SaltDummie Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Brukar inte denna krabba vara ett extra tillskott som följer med tex pocillopora när man köper dessa koraller. Jag har aldrig sett sånna tillsalu hos nån handlare. Har själv fått en del små söta krabbor med acroporor när man köpt hos div handlare. Citera
Edward Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Det är ju en krabba som brukar sitta antingen stylopora eller pocillopora, Har nån sorts av trapezia i en pocillopora, Dock svårt att säga exakt vilken. Men den gör ingen skada utan den sitter bara där och fångar mat som kommer i närheten. Citera
Piraterna Postat 9 mars 2011 Författare Postat 9 mars 2011 Jag såg dem till salu för 93DKK hos DO, jag tänkte köpa 3 och hoppas att de förökar sig. Citera
Spooky Postat 10 mars 2011 Postat 10 mars 2011 Jag hoppas du har sps-koraller åt dem i så fall, annars kommer de inte att trivas. Citera
Piraterna Postat 12 mars 2011 Författare Postat 12 mars 2011 Jag har lite av varje inkl sps:er Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.