Tommy.b Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 tja kollade lite i forum men fick inget direkt svar. jag har ett 250 liters kar hur mycket osmos vatten ska jag köra i? om jag ska fylla hela karet med osmos tar det ju 300 år dryg? Citera
blackizzz Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Du skall fylla på nästan hela. det som skall få plats utöver vatten är sten och sand, så fyll på 5/6 delar vatten, och blanda i saltet. sen lägger du i LSen. sen kan du korrigera hur mycket vatten det är i, genom att hälla i mer osmosvatten, och salt. Citera
Reuben Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 ett 250liters tar nog ett par dagar att fylla, men det är ingen ide att slarva från första början om du har ett osmos. Ta den tiden till att läsa på lite extra och välkommen till forumet! Citera
Tommy.b Postat 6 mars 2011 Författare Postat 6 mars 2011 tack för svaren ville mest se om de va nått fel på mitt osmos eftersom det går otroligt sakta men som sagt jag läser lite mer och väntar Citera
Dykaren Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Har man dåligt vattentryck i kranen kan det ta låååång tid. Finns boosterpumpar att köpa men det är sällan värt pengarna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.