redrobjem Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Är det något hinder när man har såna kanter som täckglaset ligger på när man ska ha skummare i akvariet (ej sump) eller när man har påhängsskummare? Citera
hansson_1985 Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Hej!tror att du kan få svårt att hänga skummaren då. vad är det för skummare?det går ju att limma dit en glasbit som skummaren kan hänga på Citera
_Manne_ Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Är det något hinder när man har såna kanter som täckglaset ligger på när man ska ha skummare i akvariet (ej sump) eller när man har påhängsskummare?Dom flesta påhängs skummare har oftast en lösning för det. Dom flesta Karen har ju just en glaslist runt om.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
salltis Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Hejsan som Manne säger så finns det för det mesta olika fäst anordningar som medföljer skummaren (har själv ett gammalt Aqva stabil aluminium akv. Med sagda kanter & ingen sump & har INGA problem med varken skummare eller fästa pumpar eller annan utr. Citera
redrobjem Postat 6 mars 2011 Författare Postat 6 mars 2011 Tack då kan jag släppa dom funderingarna. Citera
stigigemla Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Du bör nog kolla när du handlar. De flesta skummare kan man nog använda men det finns undantag. Citera
Tengan Postat 7 mars 2011 Postat 7 mars 2011 Jag har en Deltec MCE600 över kanten på min burk med en sådan glaskant, och röret till skummaren är gjort för detta - inga problem.Men som sagts ovan, mät o kontrollera innan du köper... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.