Gå till innehåll

Mitt 400liters med sump


Rekommenderade inlägg

Tänkte lägga upp en tråd om mitt 400 liters kar.

Mitt bygge började för cirka 2 månader sen och nu börjar det bli färdigt.

Jag kör med sump som innehåller en skummare av märket AQUA EXCEL Som är konisk är super nöjd med denna.

Sen så har jag en kalkreaktor av märket AquaCare 2 med till hörande magnesium filter.

Sen så kör jag med biopellets och det är det enda jag använder.

Sen vill jag tacka alla mina kompisar som har hjälpt mig!

Stefan Molin har varit min mentor under några år!

Det var han som lurade mig att börja med saltvatten och det är nog den bästa löngn som jag har gått på!

Sen så har vi Andreas Nyström som är en trevlig vän som har ställt upp med fraggar och en hel del tips!

Sen fick jag en fin kontakt med Jörgen Svärd i värnersborg när jag köpte hans gamla kar som nu är i gång.

Var till Jörgen och fick en massa fraggar som växer som ogräs!

Det kommer mera bilder på karet snart!

post-3777-14468921586669_thumb.jpg

post-3777-14468921586863_thumb.jpg

post-3777-14468921587044_thumb.jpg

post-3777-14468921587219_thumb.jpg

post-3777-14468921587387_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Roligt att komma hem till dig och se ditt akvarie Anders!

skummaren var ju precis som du sa , knäpptyst...... imponerande sak aqua excell fått till där.

Kalkreaktor är verkligen något man börjat fundera på mer efter att hört mer hur nöjd du är med den mm....

fiskarna såg ju ut till att må fint de med! väldigt söt liten imperator du hade får jag säga.

/Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Robin!

Jag tycker att den står sig i prestanda gentemot dom flesta skummare på marknaden!

Det är väl bara en fråga om pengar om man vill ha en dyr skummare eller inte. Men till dom pengarna denna kostar så har man sparat en redig slant som man kan lägga på akvariet i stället!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaret Anders. Jag har varit inställd på att köpa ATIs nya powercone ett par månader nu men de fortsätter att skjuta upp lanseringen gång på gång. Sist sa dem "in the beginning of april", men ingen har hört något av dem sen dess. Därav kikar jag på alternativ :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...