Gå till innehåll

Grotech HEA 080


Rekommenderade inlägg

Hej alla glada, spanar lite på skummare.

Jag vill gärna ha en liten men av god kvalitet, har funderat på Grotech HEA 080

Är det någon som har erfarenhet av den? Liten skummare, liten burk (ca 120 L) och även liten sump. Höjden är inget problem men vattenhöjden är något av en funderare. 30 cm vattenhöjd i sumpen, lämnar inte många marginaler. Som nuvarande hade jag tänkt en maxhöjd på sumpen på 25 cm, men man kanske får höja skummarfacket och eventuellt köra på 35 då?

Är det lugnt att ha skummaren i första facket där nedrinning från karet går? Några negativa konsekvenser av det?

(Postar även detta i eget ämne under "skummare")

EDIT - Jag vill gärna ha en skummare som inte är beroende av att vara inkopplad direkt på nedfallet från akvariet. Vilket till exempel Bubble Magos mindre varianter verkar vara så som NAC3

Men jag kan ju ha fel där, eller? Jag kanske bara blir missled av det långa röret på hörnet...? NAC3 kräver en vattenhöjd på 20 cm, vilket är mer vad jag siktar på. Vilken hade ni valt?

Tack för hjälpen!

/ Leon

Ändrat av herrGreen
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en sådan och tycker det är en ganska dålig skummare. Det sämsta är pumpen som har en helt normal impeller och lämnar mycket ojämn bubelstorlek så det är bara en del av luften som gör verkan. Jag har kört den bredvid en klon av AS system 400 som skummade 3 gånger så mycket i ett 250 liters kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...