Aufgedyng Postat 18 mars 2011 Postat 18 mars 2011 Tja,Jag har en AS Skimm 1200 som verkade fungera ok tills jag slängde i LS. Nu har det total panik och fyller koppen på nolltid även på min setting. När jag testkörde allt med salt så var det inga problem men några dagar efter att LS åkte i (ca 7 dagar sen) så började paniken. Vattennivån i sumpen är oförändrad.Frågan är om jag bara ska slå av den och låta karet bli inkört eller om jag ska tömma koppen och fylla på med nytt saltvatten då det blir ganska mycket som försvinner per dag om jag tömmer koppen.--Mats Citera
stigigemla Postat 18 mars 2011 Postat 18 mars 2011 Kan du sänka nivån litet i skummaren så skummar det mindre. Är vattnet i koppen färgat så släng det. Tanken med skummaren är ju att man skall kunna slänga skiten.Det går ju att strypa luften till skummaren också men då skummar den inte lika effektivt. Citera
Aufgedyng Postat 18 mars 2011 Författare Postat 18 mars 2011 Ok, ända sättet att sänka nivån är nog att sänka hela nivån i sumpen. Kan testa om det fungerar. Vattnet är lite ljusbrunt så det kanske bör slängas.Om jag stryper luften helt till skummaren så blir vattennivån ännu högre och koppen svämmar över på några sekunder. Citera
Jonas Am Postat 18 mars 2011 Postat 18 mars 2011 Har du provat att vrida på vredet vid utloppsröret?Jag har fullt öppet på till luften. Har en 800 modell. Citera
Aufgedyng Postat 18 mars 2011 Författare Postat 18 mars 2011 Jag tror jag hittade felet, utloppet som går ned i den medföljande bubbelfällan hade tydligen åkt ner i botten så det blev för dåligt flöde. Tror det löser sig nu....tack ändå för hjälpen! Citera
Benke Postat 18 mars 2011 Postat 18 mars 2011 Ja har en 400, och ja har struntat i den bubbelfällan som man får med, den stryper utflödet för mycket tycker jag o de gör skummaren svår att ställa in. Citera
Aufgedyng Postat 18 mars 2011 Författare Postat 18 mars 2011 Ja det verkar gnaks usel men jag får galet med mikrobubblor utan den men det kanske är bättre att bygga något eget eller kör du helt utan?Det var för trångt för att bygga en sump med fack för min del. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.