Gå till innehåll

Skummare gone wild!


Rekommenderade inlägg

Tja,

Jag har en AS Skimm 1200 som verkade fungera ok tills jag slängde i LS. Nu har det total panik och fyller koppen på nolltid även på min setting. När jag testkörde allt med salt så var det inga problem men några dagar efter att LS åkte i (ca 7 dagar sen) så började paniken. Vattennivån i sumpen är oförändrad.

Frågan är om jag bara ska slå av den och låta karet bli inkört eller om jag ska tömma koppen och fylla på med nytt saltvatten då det blir ganska mycket som försvinner per dag om jag tömmer koppen.

--Mats

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du sänka nivån litet i skummaren så skummar det mindre. Är vattnet i koppen färgat så släng det. Tanken med skummaren är ju att man skall kunna slänga skiten.

Det går ju att strypa luften till skummaren också men då skummar den inte lika effektivt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, ända sättet att sänka nivån är nog att sänka hela nivån i sumpen. Kan testa om det fungerar. Vattnet är lite ljusbrunt så det kanske bör slängas.

Om jag stryper luften helt till skummaren så blir vattennivån ännu högre och koppen svämmar över på några sekunder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...