Goranius Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Igår kväll när jag kom hem efter vårat stockholmsmöte så hade min Anemon en Stichodactyla haddoni svalt min stora sjöborre hel och gjort ett hål i den sugit ut hela innehållet och sen spottat ut den igen!!Snacka om rovdjur.Det jag undrar är om den kommer klara det, borren var ju taggig.Lite roligt är det faktiskt!Mvh Göran Citera
aerie Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Läst om sånt tidigare,det brukar inte vara några problem tydligen. Och ett riktigt rovdjur är det ja...min klarade utan problem trycka i sig 4st bangaii under 18 timmar. Citera
Guest Andreas Lange Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Oj. Lite surt va? Jag antar att de var nyköpta då... Citera
JMAONE Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Igår kväll när jag kom hem efter vårat stockholmsmöte så hade min Anemon en Stichodactyla haddoni svalt min stora sjöborre hel och gjort ett hål i den sugit ut hela innehållet och sen spottat ut den igen!!Mvh Göran Ja ha, så du matar med sjöborrar du .Det var som XXX! Det trodde jag inte var möjligt av en Haddon's sea anemone! Man lär sig alltid någonting nytt.. Citera
Henrik Jonsson Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Jag har haft en som åt en 20cm stjärnmuräna. Det var det sista den åt hemma hos mig... Citera
Wotan Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Och jag som blev sur när den "bara" åt en clown för mig... Hur stora är era Haddoni´s?MVH Peter Citera
Guest oceaN Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Har haft en haddoni! Sålde min efter att den ätit fisk för flera hundratals kronor. Matade den hur mycket som helst men ändå tog den fisk efter fisk... Citera
Goranius Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 Min är ca: 25cm helt utfälld visste att den kunde äta fiskar men en sjöborre!!Tur att jag hade fått sjöborren så det är ju ingen större skada skedd.jaja bara ta nya tag!!Mvh Göran Citera
Guest Andreas Lange Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Förresten, eftersom så många här verkar ha en haddoni, kan nån slänga ett öga på min fråga i denna tråd: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forum_posts.asp?TID= 3694&PN=1 och säga vad ni tror? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.