papi Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Hej,Jag har en gylta som fått någon pricksjukdom skulle jag tro. Tidigare har jag botat honom med koppar och låg salthalt i separat kar. Har inte lyckas fånga fisken nu men håller på att ta ner saltet, fn 1.018. Jag har bara en mjukorall och en anemon förutm fiskarna. Hur lågt vågar man gå? Ännu ser koralldjuren glada ut.MvhPatrick Citera
knabbuziak Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Enligt "saltvattenskemi for dummies" 0,001 SG/dygn.Men blir det inte väldigt omständigt å dyrt att justera salthalten på hela vattenmassan? Har du övervägt UV-C och/eller ozon? Citera
papi Postat 22 mars 2011 Författare Postat 22 mars 2011 Enligt "saltvattenskemi for dummies" 0,001 SG/dygn.Men blir det inte väldigt omständigt å dyrt att justera salthalten på hela vattenmassan? Har du övervägt UV-C och/eller ozon?Jo det är ungefär så snabbt jag har sänkt men hur långt kan man gå? Nej jag har inte testat med uvc men det kanske börjar bli dags. I vilket fall tycker jag låg salthalt fungerat mycket bra för sjuka fiskar. Citera
Reuben Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 har du ett Fish only kar? Korallerna kommer inte gilla så låga salthalter. Det beror självklart på vad det är för fisk men vet att man har vissa i så lågt som 1.010 när man skall bota vissa sjukdommar.//Reuben Citera
papi Postat 24 mars 2011 Författare Postat 24 mars 2011 Jag lyckades fånga fisken så nu blir det koppar 1,012 som behandling. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.