Gå till innehåll

Aqua Excel skummare


Rekommenderade inlägg

Hej.

Som jag skrev i ett annat inlägg så kan jag få köpa en Bubble magus nac6 av en kompis, men jag ska beställa grejer från Fish street och där har dom denna Aqua Excel AECH ae-ch Protein Skimmer . De blir ungefär samma pengar som för nac6.

Jag har inte hitta någon hemsida till tillverkaren så jag har inte kunnat läsa nått om den.

Vad tro ni om den skummaren?

Mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Hejsan

Har precis fått hem skummaren . Den känns väldigt gedigen och utstrålar kvalitet enligt mig :) Vill du läsa mer om den , så googla på swc 160 , så heter den i usa och verkar ha en hel del nöjda användare

mvh micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej , nu är den jämförd med en KZ storlek S , samma ljudnivå men skummar inte lika bra , mvh stefan

Kanske inte så konstigt då Aqua Excel AECH går på knappt 2000kr och KZ Small på nästan 8000kr. Frågan är väl om KZ S är fyra gånger bättre? ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nog samma plast i båda skummarna.... så 6000 kr i mellanskillnad är inte ok.

Det är det garanterat inte. De tyska tillverkarna håller sig nog till tyska leverantörer som Rohacell tex. Men om man inte tänkt utsätta sin skummare för våld så ska nog kinaplasten fungera lika väl den :skrattar:

Jag håller helt klart med om att prisskillnaden inte kan motiveras.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...