redrobjem Postat 9 april 2011 Dela Postat 9 april 2011 Varför skummar det utav bara helvete är den fyller upp koppen på 1 min fast den inte är nertryckt på att skumma hårt (deltec mce 600). Är det för att det är svinmycket äggviteämnen i vattnet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedd Postat 9 april 2011 Dela Postat 9 april 2011 Varför skummar det utav bara helvete är den fyller upp koppen på 1 min fast den inte är nertryckt på att skumma hårt (deltec mce 600). Är det för att det är svinmycket äggviteämnen i vattnet?Jag är ny här och har en billig skummare, WG-308. Misstänker den inte är effektiv då jag bara få tefärgat vatten, bra man läste detta för jag misstänker min Deltec MCE 600 också skulle få en chock som din. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
redrobjem Postat 9 april 2011 Författare Dela Postat 9 april 2011 Jag är ny här och har en billig skummare, WG-308. Misstänker den inte är effektiv då jag bara få tefärgat vatten, bra man läste detta för jag misstänker min Deltec MCE 600 också skulle få en chock som din.Min har varit så att den skummat bra och gett mig brunt vatten jag tror att det är så dom ska vara eller kan nån med erfarenhet reda ut detta och vad ska jag göra med mitt problem tömma hela tiden eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Per/Haninge/ Postat 10 april 2011 Dela Postat 10 april 2011 Skummar det vitt, ljusbrunt eller mörkt ?Skummar det väldigt vitt så dra ner på lufttillförseln. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
redrobjem Postat 10 april 2011 Författare Dela Postat 10 april 2011 Skummar det vitt, ljusbrunt eller mörkt ?Skummar det väldigt vitt så dra ner på lufttillförseln.Vitt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 10 april 2011 Dela Postat 10 april 2011 om den fyller på 1minut låter det som om detn sitter för djupt i vattnet. testa att höja den några cm så skall det nog gå lite bättre. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
redrobjem Postat 10 april 2011 Författare Dela Postat 10 april 2011 om den fyller på 1minut låter det som om detn sitter för djupt i vattnet. testa att höja den några cm så skall det nog gå lite bättre.Höjer jag ramlar den av men nu har den lugnat sig lite. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tengan Postat 10 april 2011 Dela Postat 10 april 2011 Höjer jag ramlar den av men nu har den lugnat sig lite.Kör koppen så högt du kan och luftkranen mellan 13-14 om du tänker dig vredet som en klocka, då "borde" den skumma mörk sörja som luktar lik, koppen borde rengöras cirka en gång i veckan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedd Postat 10 april 2011 Dela Postat 10 april 2011 Kör koppen så högt du kan och luftkranen mellan 13-14 om du tänker dig vredet som en klocka, då "borde" den skumma mörk sörja som luktar lik, koppen borde rengöras cirka en gång i veckan.Du menar alltså, upp till där, den man skruvar fast byttan med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tengan Postat 10 april 2011 Dela Postat 10 april 2011 Du menar alltså, upp till där, den man skruvar fast byttan med?Ja ungefär, nederkant på koppen bör vara precis under den skruven. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Per/Haninge/ Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Skummar det vitt, ljusbrunt eller mörkt ?Skummar det väldigt vitt så dra ner på lufttillförseln.På den svarta slangen så sitter det en grå ventil med ett rött vred på, dra ner den så som sagt i tidigare inlägg så minskar skumningen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
redrobjem Postat 11 april 2011 Författare Dela Postat 11 april 2011 Nu börjar jag bli nervös. Jag kommer hem och skummaren löper amok den fyller upp koppen på någon minut trots det lägsta möjliga luftflöde och trots att koppen är upp så långt den går är det ingen som läser detta som kan säga varför den beter sig så? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Hej , du har inte doserat nått i karet ? vissa preparat har den effekten på skummaren , den blir omöjlig att ställa in , mvh stefan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
redrobjem Postat 11 april 2011 Författare Dela Postat 11 april 2011 Jag har haft i fosfatremover i filterfacket på skummaren kan det vara den tro? Annars så har jag inte haft i nått annat än artemia. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
redrobjem Postat 11 april 2011 Författare Dela Postat 11 april 2011 Jag tog bort fosfatremover och den lugnade ner sig hoppas det håller i sig den lugnade ju ner sig förut också men kom i gång sen igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.