Gå till innehåll

Det skummar utav bara h......e


redrobjem

Rekommenderade inlägg

Varför skummar det utav bara helvete är den fyller upp koppen på 1 min fast den inte är nertryckt på att skumma hårt (deltec mce 600). Är det för att det är svinmycket äggviteämnen i vattnet?

Jag är ny här och har en billig skummare, WG-308. Misstänker den inte är effektiv då jag bara få tefärgat vatten, bra man läste detta för jag misstänker min Deltec MCE 600 också skulle få en chock som din.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ny här och har en billig skummare, WG-308. Misstänker den inte är effektiv då jag bara få tefärgat vatten, bra man läste detta för jag misstänker min Deltec MCE 600 också skulle få en chock som din.

Min har varit så att den skummat bra och gett mig brunt vatten jag tror att det är så dom ska vara eller kan nån med erfarenhet reda ut detta och vad ska jag göra med mitt problem tömma hela tiden eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Höjer jag ramlar den av men nu har den lugnat sig lite.

Kör koppen så högt du kan och luftkranen mellan 13-14 om du tänker dig vredet som en klocka, då "borde" den skumma mörk sörja som luktar lik, koppen borde rengöras cirka en gång i veckan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör koppen så högt du kan och luftkranen mellan 13-14 om du tänker dig vredet som en klocka, då "borde" den skumma mörk sörja som luktar lik, koppen borde rengöras cirka en gång i veckan.

Du menar alltså, upp till där, den man skruvar fast byttan med?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar jag bli nervös. Jag kommer hem och skummaren löper amok den fyller upp koppen på någon minut trots det lägsta möjliga luftflöde och trots att koppen är upp så långt den går är det ingen som läser detta som kan säga varför den beter sig så?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...