NovemberRain Postat 9 april 2011 Postat 9 april 2011 Då polarn skulle uppgradera till ett större akvarium kunde jag inte låta bli att köpa hans gamla 200 liters akvarium Har tidigare kört 105 liters Nano-Cube, se tråd här: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=35477Iom flytten från det gamla till det nya har det även tillkommit 7kg LS och helt ny sand!Teknik:Bubble magus nac6a skummareTunze 3155 osmospåfyllareAquabee - UP2000/1 returpumpTunze - Nanostream 6045 streamerGiesemann infinity 1x250/2x24wKoraller:1st Xenia 1st Sarcophyton1st Euphyllia paradivisa2st Ricordeor, en grå och en orange1st Rhodactis rhodostoma1st Caulastrea curvata1st Caulastrea echinulata2st Caulastrea furcata, en neongrön och en rosa/brun1st Platygyra(ser det ut som)1st Favia av något slag+ lite olika knappar och skivorFiskar och dylikt:1st Babylonia sp. 1st Lybia tesselata1st Archaster angulatus2st Lysmata debelius2st Lysmata amboienensis2st Lysmata wurdemanni1st Neoferdina spec1st Paracanthurus hepatus1st Zebrasoma veliferum1st Centropyge bicolor2st Amphiprion ocellarisJag tror mina anemon är en Condylactis gigantea var, är inte riktigt säker på om det är en sådan.+ lite eremiter och sniglarBilder kanske inte skulle skada?
blackizzz Postat 9 april 2011 Postat 9 april 2011 ser mycket bra ut!!!, Ett litet tips bara, dina två kirurger kommer antagligen att växa ur karet rätt så fort, och då är det kanske bättre att ge bort dem när den stunden är kommen :/Men ser det ser bra ut, och jag önskar dig lycka till!!!
NovemberRain Postat 9 april 2011 Författare Postat 9 april 2011 Tackar så mycket!blackizzz: Tack Jajemän, jag är fullt medveten om det
Tweeny Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 sista bilden på den lysande gröna korallen...är det dom som kallas "candy cane"?
NovemberRain Postat 25 december 2011 Författare Postat 25 december 2011 Då var det dags för ett nytt kar. Detta är nu nerlagt och självklart kommer en sista bild på karet precis innan allt började rivas 111223. Har ju hänt en del sen första bilden Det nya ligger på ca 390 liter och jag kommer starta en tråd om det karet också!
alexochingencarina Postat 25 december 2011 Postat 25 december 2011 Ruskigt finnt kar! Och vilka bilder och färger. Helt i min smak.
Rekommenderade inlägg