niki68 Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 jag tänker ta ut min kylare i ett frigolit låda med lite små hål på båda sidor,tror ni att det fungera ?,är någon som har provat ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Jag är tveksam. Kan nog bli ganska fuktigt för den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 27 april 2011 Författare Dela Postat 27 april 2011 jag tänkte ta lite bredare frigolit låda (40cm + 20cm mellan kylare ) på sidorna.Kan ta lite store håll för blåsen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Får man fråga varför?? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norgren Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 kylare låter. det är någon läskig oskriven regel... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 jasså ja där ser man:P den jag hörde och ska beställa gjorde inte så mycket ljud ifrån sig:P Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 jasså ja där ser man:P den jag hörde och ska beställa gjorde inte så mycket ljud ifrån sig:PO vad heter det underverket ?Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Kan fråga imorgon ska dit och plocka på mig lite saker när leveransen kommer Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Kan fråga imorgon ska dit och plocka på mig lite saker när leveransen kommer Var är det du köper den ?Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 27 april 2011 Författare Dela Postat 27 april 2011 är inte bara att den låter,det kommer ganska mycket värme från blåset,i rummet blir över 32 grader på sommar.för mig viktigast överflytta värme ute.Det behövs bara håll i vägen för slang,och frigolit låda om allt är ok och det fungera ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 jasså ja där ser man:P den jag hörde och ska beställa gjorde inte så mycket ljud ifrån sig:POkej! Vad är detta för kylare? Min Arcadia låter som bara den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 jag ska försöka kolla upp vad den heter. Visst låter det.. Men det va inget jag störde mig på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 jo men var just att du sa att den inte låter som fick folk att reagera Finns de som inte stör sig på ljud som låter upp mot 40dba medans andra blir galna bara dom hör något...Är lite läskigt hur snabbt man blir van med högt ljud stängde av strömmen i lägenheten igår när jag skulle pilla lite med hemmet och tjejen viskade "va tyst det blev" så slog det mig hur mycket allt faktiskt låter.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Aha ja jag kanske formulerade mig lite fel. Visst låter det. Men inte så jag störde mig och jag stör mig rätt lätt på ljud Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 27 april 2011 Dela Postat 27 april 2011 Nicola - du tänker rätt men det är viktigt att du fukttätar kring din kylare eftersom du har ganska känslig elektronik där. Du får nog bygga något stadigare. Bara frigolit kommer inte skydda från fukt är jag rädd. Du måste ha både ett luftintag och utblås i lådan. Viktigt är också att den inte står ute när det är risk för frost.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 28 april 2011 Författare Dela Postat 28 april 2011 tack,Lasse !jag kommer inte köra den ute kan bli fuktig !.jag tänker tejpa ett påse som tål värme runt om (grill - blåset) och vidare förläng med slang som tål värme (har sätt på bahaus) , luften från påse vidare ut inom slangen.jag kommer köra den 3-4 månader, bara på sommar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.