pepe Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Har växt upp en liten grupp av dom här på min LS som jag la i för två och en halv vecka sedan....Vad är det?Storleken är ungefär som på bilden. någon cm.... Citera
zacke Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 en liten Zoanthus är det som växer upp, blir en fin koloni om du har tur =) Citera
vahagn Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Kan de förflytta sig? Jag hade en som hade sugit sig fast på ett par sandkorn och jag flyttade den till en LS-springa. Igår upptäckte jag att den hade blåst bort ochkan inte hitta den. Kommer den att tvinna bort bakom stenen? Citera
jimmy Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 den kommer nog att tvina bort men det är inte hela värden du kan nog få fler av vem som helst här på forumet Citera
pepe Postat 12 januari 2005 Författare Postat 12 januari 2005 det var bara en, men nu har det blivit 11.....hur stora blir dom?? Citera
vahagn Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 den kommer nog att tvina bort men det är inte hela värden du kan nog få fler av vem som helst här på forumet Jo, jag vet, men den hade högt affektionsvärde då den var den första levande saltvarelse som fanns i karet Citera
zacke Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Dom blir runt 2-3cm i diameter, sedan kan kolonin i sig sprida sig överallt på fasta ytor. Citera
aerie Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Hum,beror ju lite på vad det är för sort,mina varierar från ½cm till2 cm i diameter. Citera
Henrik Jonsson Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Varför de skulle tyna bort förstår jag inte. För mig såg det precis likadant ut efter några veckor med LS i akvriet. Efter ett år täckte det en dryg kvadratdecimeter. Nu ser du delar av den kolonin längst till höger i bilden nedan.Grattis till dina nya invånare! Citera
jimmy Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 grejen va att den nog tynar bort om den lägger sig under nån sten i mökret Citera
Henrik Jonsson Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Ok, då fattar till och med jag... Citera
pepe Postat 13 januari 2005 Författare Postat 13 januari 2005 jo, mina verkar trivas rätt så bra faktiskt.....första levande Citera
acuario Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 en liten Zoanthus är det som växer upp, blir en fin koloni om du har tur =) Om du har otur skulle nog jag vilja säga. Citera
Henrik Jonsson Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Det är väl kanske inte lika "fint" som riktiga koraller, men jag tror inte att någon majoritet håller med om att det är ogräs. De går ju trots allt att köpa i de flesta saltbutiker. Jag skulle vilken dag som helst bära hem J.Svärds fantastiska akvarium om jag bara fick, men samtidigt tycker jag att en del av spänningen med saltakvarium är att låta det som kommer spontant från stenen växa till sig. Det är väl som med de mesta annat att det finns olika skolor. Hur som helst bit de inte och om du ändå skulle tröttna på dem så tar jag gärna hand om dem åt dig... Citera
zacke Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 en liten Zoanthus är det som växer upp, blir en fin koloni om du har tur =) Om du har otur skulle nog jag vilja säga.Blir det en fin koloni är det väl inte otur, sprider det sig som ogräs så ja, då har man otur. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.