Gå till innehåll

Mitt första salt.....


Roger.S

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

köpte två ocellaris och en puellaris som mina första fiskar. de äter o verkar trivas bra....clownerna e lite stirriga och simmar mycket längs med rutan men jag hoppas att det e normalt?? i alla fall i början?? har ju bara varit i ett dygn!!

post-5901-14468922285222_thumb.jpg

post-5901-14468922285015_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

fångade den här i mitt akvarie.....den har inga käftar som de har på de flesta bilder jag hittar på dem men den e i alla fall alldeles för läbbig att ha i min burk.....den e dessutom starkt misstänkt för försvinnandet av min nyinköpta magnifica efter bara någon timme!!! benen ser ut ungefär som på en tusenfoting så det e i alla fall inte en bristle

post-5901-14468922436397_thumb.jpg

post-5901-14468922436635_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det som finns i karet nu

2 sorter pumpande xenia

1st euphellia

1st sinularia

2 små bitar acropora köpte en som test och det gick inget bra. började dö nere ifrån så jag klippte topparna och hoppades att de skulle klara sig. än så länge går det

ett gäng bruna knappar

ett gäng blå skivor

någon sorts grön koloni anemon som faktiskt precis delat sig....första förökningen av något man kan se!!:-)

2st clowner

1st puelllaris

1st magnifica

1st scopas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej snäckan levde. den kröp på stenen utanför maskens hål. lodrätt så nog levde den allt...jaja det e kanske inte den värsta masken men inget jag vill ha bland de andra djuren så den får bo i sumpen om den klarar sig där...tänkte att jag kan ju slänga till den en bit räka då och då....gillar ju inte att ha ihjäl djur så den får en chans i alla fall!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...