Gå till innehåll

Hjälp ang maxspect 160w


Majki01

Rekommenderade inlägg

Är inte en stor del med led livslängden ? Tycker det verkar vara mycket rackel med led armaturer, löjligt dyra dessutom.

Livslängden hänger på hur pass hårt man kör Leden , med bra kylning så kommer det att funka i många år..

Priset hinner inte med utvecklingen då man får leta prylar som är anpassat till annat om man ska bygga själv.. Det handlar om försmå serier så priset blir högt.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har bytt ut Semi Led G1 mot den nya lödfria typen med vidhängande kabel o socklar

beställda på FS det fungerade utmärkt fegade lite och skarvade med dom gamla kablarna med hjälp lödning och krympslangar var lite osäker på vilka lödpunkter man skulle använda på den nya typen av Led

Kjell

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har bytt ut Semi Led G1 mot den nya lödfria typen med vidhängande kabel o socklar

beställda på FS det fungerade utmärkt fegade lite och skarvade med dom gamla kablarna med hjälp lödning och krympslangar var lite osäker på vilka lödpunkter man skulle använda på den nya typen av Led

Kjell

Du menar att du har g1 armaturen men byt ut alla LEDar till dom på G2 modellen? Finns det att köpa det LED litet med sladdar osv komplett?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som det inte frågan om grupper en trasig blå led slog ut samtliga

blå detta på en Max Spect 160 W G1

Kjell

Där hängde jag inte med??

Det är 3 blåa som inte fungerar resten fungerar

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sökte den felande leden genom att bygla över en efter en tills jag fann den felande lite av typ julgransbelysning detta funkade för mig.

Läste någon stans att man kan kolla leden med två AAA baterier ihopkopplade

Kjell

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror dock endå att jag ska byta ut ALLA ledar i armaturen och ta en av dom 2 30w vita där är och byta ut till en blå 30w så jag får lite mer blått också:)

Själva bara LED är ju inte dyra ! så känns nästan lika bra!

Jag va inne på att byta alla från semi till CREE men det blir dock inte så då jag om jag läst rätt förstår det som att CREE har gulare ljus och jag är så anti gult ljus man bara kan bli! antingen vit eller blått ska det lysa:)

Men inte riktigt så mycket VIT som denna armaturen!

Men jag är dock lite besviken..

För att för det priset jag fick ge för denna armaturen så tog jag för givet att det va av modell G2 och inte G1`! Och nybörjare som jag är så kunde jag inte se det på plats liksom.

Plus att jag ser att någon har redan mixat med alla LED:ar i armaturen då kylningspastan under LED är utsmettade på hela ytan utanför där det ska va! och löddningen ser förjävlig ut!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cree dioderna som vi kör med är på 5000-8,300K - kan man tolka som gult , om man nu bara kör dessa så blir det gult, enligt min smak, sen kompenserar man upp med blåa royal dioder så blir det nice.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...