TgL9705 Postat 12 juni 2011 Postat 12 juni 2011 Har fått små små bruna alger överallt,det är inte kiselalger utan nått annat skit,de är ca 3-4mm stora och ligger som drivor överallt på sten och sand.De sitter inte fast någonstans utan vispar man lite i vattnet så far de bort och stenen blir ren men likförbannat så växer det nya från ingenstans på nolltid.Vad är det för alger och hur fan får jag bort dem,finns det några som äter dem och vad är det som är fel när de kommer?Kör osmos med silikatfilter. Citera
TgL9705 Postat 12 juni 2011 Författare Postat 12 juni 2011 De är inte slemmiga alger utan är mer som fjäll,som vindruvsklasar... Citera
Ricke Postat 12 juni 2011 Postat 12 juni 2011 jaha druvor inte drivor Du får ta en bild brukat hjälpa. Citera
TgL9705 Postat 12 juni 2011 Författare Postat 12 juni 2011 Har svårt att få fokus eftersom vattnet inte är kristallklart,det går utför med andra ord....men här är iaf en bild på de flakliknande algerna.Och cyano finns också i gruset som var vitt förut men som numera har mer brunt än vitt... Citera
olis Postat 12 juni 2011 Postat 12 juni 2011 Svårt o se på bilden men det är inte plattmask du har fått? Jag förväxlade dom med alger första gången jag såg domMvh Ola Citera
TgL9705 Postat 14 juni 2011 Författare Postat 14 juni 2011 Inga fosfatproblem enligt Salifer test,men det testet visar väl inte riktigt bra av vad jag förstått.Kör med Osmos,silikatfilter,UVC, 1 liter NP Biopellets. Citera
sange Postat 7 februari 2013 Postat 7 februari 2013 Har du kommit fram till vad det va för något ? Då jag har samma problem Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.